Stap 1: ontwerp
Tijdens mijn eerste onderzoek zag ik verschillende goedgebouwde transformerende kostuums op het internet die waren volledig functioneel, maar miste de esthetische aantrekkingskracht die ik zocht. Voor mijn ontwerp wilde ik mijn inspanningen concentreren op deze esthetische aantrekkingskracht voor de voertuig-mode met behoud van de functionaliteit van het kostuum. Ik realiseerde me ook dat mijn zoon ontbreken mag de soepelheid en vingergevoeligheid nodig voor een transformerende kostuum, dus ik had om ervoor te zorgen dat de transformatie vrij gemakkelijk was.
Toen ik begon gebouw en monteren van het kostuum, ik liep in enkele wegblokkades die over wijzigingen in het ontwerp bracht. Een van de grootste wegblokkades behandeld naar de vormen van de onderdelen. Omdat ik een semi-realistisch uitziende voertuig modus wilde, ontwierp ik vele onderdelen op te nemen van bochten en afgeschuinde randen. Dit belet mij te krijgen van het soort functionaliteit die ik hoopte voor transformeren. Een andere grote wegversperring behandeld de gewichts- en zwaartepuntsrapport van het kostuum. Vanwege dit probleem had mij voor de montage van de cabine en de slaper aan de Rear Fender subassemblages ter gedeeltelijk ondersteuning van het gewicht van het kostuum (ongeveer 10 lbs) met de achterwielen.