Stap 10: Brand omhoog uw DAW-host
Zoals u ziet, ben ik met behulp van twee Nady microfoons in de configuratie van een Blumlein (een omnidirectionele condensator microfoon voor Midden en een cijfer acht lint mic voor kant). Hoe u dit doet is aan jou, maar er zijn een paar dingen te overwegen. Moet u een microfoon met een vrij platte responscurve en lage ruis zelf. Als je mic'ing stereo, zijn er vele manieren om dit te doen. Traditionele stereo configuraties moet twee overeenkomende mics equidistante uit de pan en verdeelde over 9"- 12" uit elkaar. Ze moeten streven naar het midden van de pan.
Als we allemaal klaar op de donkere kant van de maan, spelen de sinus tonen.
Spelen de sweep en de eerste kijken (en luisteren naar) de pan. Hoort u alle soorten blaffen en kwetteren dat als uitgezonden via radio, zou ongetwijfeld worden uitgelegd als een "WOW!" signaal door SETI. Eerlijk gezegd, de enige manier om het te beschrijven is een geluid dat je je realiseert u testtonen door middel van een aluminium pasteipan maakt (waardoor je voelen als een idioot of een gestoorde geleerde).
Wat nog belangrijker is, echter moet u ervoor zorgen dat de pan niet rond stuiteren of rammelen. Ratelende is moeilijk te onderscheiden in tijden, maar het is aanzienlijk anders zijn dan de leuke beltonen krijg je (meestal in de hogere frequenties). Hier krijg je de knie. Als het stuitert, verlagen uw volume totdat het ziek gedrag afneemt. Als het rammelaars, zorg ervoor dat alles goed en strak; Als het nog steeds niet weg gaan, probeer het volume te verkleinen.
Vervolgens zorg ervoor dat uw microfoons bijsnijden zodat ze max uit op ongeveer -3 tot-6 dBFS.
Zodra u tevreden bent, opnemen. U zult willen verlaten sommige slepende stilte op elke track, aangezien de deconvolver verwacht dat het opgenomen bestand niet langer zijn dan de testtonen. Ik vertrok 10 seconden, dus ik kon hebben genoeg lege ruimte ruisonderdrukking software om later te gebruiken.
Vergeet niet om ook het opnemen van de spreker met geen pan gekoppeld. Dit is om twee redenen:
1. Dit geeft je een antwoord van de impuls van de spreker, die van pas voor geluidseffecten later komen kan.
2. belangrijker is, zullen we dit nummer ook gebruiken als referentie. Als we de output van de luidspreker te nemen en vergelijk de pan uitvoer naar het, we de spreker en elimineren mics als een variabele in de definitieve impuls. Ik vond deze methode als een beetje dicier, maar wanneer het werkt de resultaten zijn beter.
Vervolgens gebruikt u uw golf-redacteur van keus eerst verwijderen DC-offset en vervolgens de bestanden rechtstreeks te normaliseren (wees voorzichtig, de meeste DAW geparasiteerde programma's gebruiken niet-destructief bewerken, wat betekent dat wijzigingen die u in de gastheer aanbrengt zal niet rechtstreeks worden toegepast op het bestand. Dat is hier deining omwille van de ongedaan maken, maar niet zo goed. De deconvolver niet de zorg over undos, het ziet alleen de raw-bestanden).