Stap 2: Het toevoegen van het LCD-scherm
Nu was ik klaar om te achterhalen waar verbind ik mijn LCD. Gezien de meeste van mijn digitale i/o pinnen waar genomen heb om erachter te komen waar ik wilde verbind ik het LCD. Ik wilde houden zoveel van de LCD draden zo dicht bij elkaar mogelijk. Dit maakt het een beetje makkelijker een probleem op te lossen. Ook wilde ik de LEDs en de knoppen rond verplaatsen. Dit zou gewoon toevoegen aan de headach van het bijwerken van de code. Dus besloten heb ik om het LCD-scherm op de analoge In-pinnen. De analoge pinnen kan worden gebruikt als digitale i/o-pinnen. Het zijn aangewezen als volgt:
- Analoge 0 = digitale 14
- Analoge 1 = digitale 15
- Analoog 2 digitale 16 =
- Analoge 3 = digitale 17
- Analoge 4 = digitale 18
- Analoge 5 = digitale 19
Ik kon niet alle pinnen van de LCD te zetten over de analoge pot oorzaak ik moet nog analoge pin 0 voor randomisatie van de singleplayer spel. Zo is het LCD-scherm als volgt aangesloten:
- RS-pin aan de D13
- E aan D12 vastmaken
- D4 pin naar D16
- D5 aan D17 vastmaken
- D6 aan D18 vastmaken
- D7 pin naar D19
- V0 gebonden aan een pot controle helderheid
- GRD en R/W gebonden op grond
- VCC aan + 5V
U kunt terug verwijzen naar de Arduino Simon zegt Instructable betreffende de installatie van de rest van de hardware. De enige wijziging was de spreker verhuizen naar pin 6. Ik hoop dat de afbeelding Fritzing helpt te helderen elke verwarring kan er in de bedrading. Ik ging door en het Fritzing-bestand gekoppeld, moet u een betere kijk op het diagram. U kunt ook verwijzen terug naar mijn aangepaste groot lettertype voor 16 x 2 LCD's voor meer informatie over het instellen van een Hitachi HD44780 gebaseerd 16 x 2 LCD op de Arduino.