Stap 1: Met behulp van Heightfield
Eerst, Rhino, aangaan "heightfield" de opdrachtbalk. Het zal prompt u voor het openen van een spiegelbeeld vijl en vervolgens prompt u voor plaats de schijfkopie op de C-vliegtuig. Dit is vrij eenvoudig-u de rechthoek zo groot als u wilt dat uw resulterende afbeelding worden.
Een dialoogvenster zal verschijnen, (afbeelding 1) gevraagd aantal monster wijst, hoogte, en hoe om het oppervlak te maken. Monster punten zijn precies wat ze betekenen-de meer meetpunten, hoe gedetailleerder uw model zal worden. Hoogte is weer, hoe lang uw object zal worden. Het verschil tussen "control points op monster locaties" en "interpoleren oppervlak door monsters" is het detailniveau dat u in uw heightfield krijgen. In de afbeelding ik gepost (afbeelding 2), maakte ik enkele voorbeelden, met behulp van een van mijn eigen MRIs. Zoals u zien kunt, een lagere resolutie en controle punten resulteert in een zeer lage, zachte ondergrond, terwijl een hoge resolutie en een oppervlak dat is geïnterpoleerde resultaten in een oppervlak dat is uiterst gedetailleerd en gekartelde. Voor topo/contour doeleinden vind ik dat de punt van de beheermethode ideaal is.