555 schakelingen

555 timer emulator voor Arduino

555 timer emulator voor Arduino

Dit is een emulatie van een 555 timer chip die op een Arduino draait. Het kan meest elementaire 555 schakelingen met geen verandering uitgevoerd naar het programma of de bedrading van de emulator. De foto toont de emulator installatie toe een astable
555 timer Basics

555 timer Basics

De 555 timer IC is zonder twijfel een van de belangrijkste en meest gebruikte één Internet-verbinding delen in de geschiedenis. Het ontwerp is ongewijzigd gebleven voor meer dan 40 jaar, waardoor het een van de langst lopende IC-ontwerpen. Het gebrui
Eenvoudige controllers voor DC motoren (incl. PWM) traagheid en remmen (sim)

Eenvoudige controllers voor DC motoren (incl. PWM) traagheid en remmen (sim)

Eenvoudige Controllers een modulaire aanpak.Ten eerste, ik ben niet een gekwalificeerde elektrotechnicus. Ik ben volledig autodidact en eenvoudig onderzoek en ontwerp circuits voor mijn individuele behoeften.Deze controllers zijn ontworpen om te rijd
Dollaropslag LED ei Pasen boom

Dollaropslag LED ei Pasen boom

Zoals u al dit project geraden misschien dus zeer ontzagwekkend en goedkoop. Het is eveneens zeer flexibel, en hebt u het weet hoe, kunt u dit in een gek project.Dus wat is precies een boom van Pasen? Om eerlijk te zijn weet ik niet. Mijn moeder is w
LED Flashnade

LED Flashnade

ik kocht onlangs een paar LED's van een vriend, en hij zei hoe ze zijn super heldere blah blah blah. Dus heb ik besloten om uit te vinden voor mezelf hoe helder ze werkelijk zijn. Zo verslaafd ze tot mijn PSU en werd verblind maar de helderheid. Lett
Oscillator schakelingen voor de 555 timer

Oscillator schakelingen voor de 555 timer

In mijn eerste Instructable over de 555 timer chip (Inleiding tot de 555 timer) ik aangetoond een 555 in een astable-oscillator.Ik wil Mike63 bedanken voor het sturen van mij een paar nuttige formules voor het berekenen van de frequentie en de lage t
555 timer-schakelingen

555 timer-schakelingen

De 555 Timer gebruikt 3 hoofdfuncties: Astable, bistabiele en monostabiele. De Astable uitgangen een hoge puls aan een gestage repetitieve tempo. De monostabiele wanneer geactiveerd houdt de uitgang hoog is voor een vooraf bepaalde periode. De bistab
Reuze 555 voetbank

Reuze 555 voetbank

Sinds de oprichting van geïntegreerde schakelingen er geen elk circuit nuttiger, meer iconische, dan de 555 timer gemaakt door Hans R. Camenzind. Deze eenvoudige schakeling vernoemd naar het 3 parallel 5 k ohm weerstanden, heeft ingeschakeld ingenieu
22 elementaire elektronica schakelingen gemaakt met Electra I - Modulaire elektronica onderwijs KIT

22 elementaire elektronica schakelingen gemaakt met Electra I - Modulaire elektronica onderwijs KIT

Electra ik is een onderwijs KIT met 57 modules met elektronica onderdelen. Er wordt beschreven meer dan 20 basic circuits, maar je krijgt voldoende onderdelen om meer te doen. The KIT is ontworpen om te leren jongeren basisvaardigheden in de elektron
Bouwen van een toongenerator--verbeteren uw Snap Circuits door het toevoegen van een 555 Timer IC

Bouwen van een toongenerator--verbeteren uw Snap Circuits door het toevoegen van een 555 Timer IC

In dit artikel leert u hoe te verbeteren uw verzameling van Snap Circuits blokken door het toevoegen van een 555 Timer IC. Hier leert u de functies van de pinnen op de 555 chip. U leert dat wanneer de 555 in de astable modus is, de output van pin 3 i
555 timer Hacks: kabel Testers, Magneetroerders en Lego Grabbers Oh mijn!

555 timer Hacks: kabel Testers, Magneetroerders en Lego Grabbers Oh mijn!

Willen leren over de 555 Timer IC? In dit Instructable ik zal u laten zien hoe het toevoegen van een 555 aan uw verzameling van Snap Circuits blokken en bouwen circuits die u gebruiken kunt om te experimenteren met het volgende:Bouwen van een optisch
Bouw uw eigen logica sonde op de goedkope met behulp van een 555 Timer!

Bouw uw eigen logica sonde op de goedkope met behulp van een 555 Timer!

Hallo! Door te klikken op dit instructable je een stap dichter bij het gebouw een goedkoop, gemakkelijk om te bouwen, en wat nog belangrijker is nuttig kleine gadget... een logica sonde! Een logica sonde is handig wanneer u werkt met verschillende ch
555 timer calculator voor RaspberryPi, Arduino of een Linux PC

555 timer calculator voor RaspberryPi, Arduino of een Linux PC

Dit instructable is een rekenmachine om te bepalen van de weerstand en een condensator waarden voor gebruik gemeenschappelijke 555 timer-schakelingen. Ik heb ook versies voor de RaspberryPi en de Arduino met eenvoudige schakelingen te knipperen twee
555 timer

555 timer

Deze zelfstudie bestaat uit monster schakelingen te zetten van een 555 timer in monostabiele, astable en bistabiele modi evenals een diepgaande bespreking van hoe de 555 timer werkt en hoe om te kiezen van componenten voor de toepassing. De 555 timer
HackerBoxes 0004: Drie Vijven Replica en 555 Timer experimenten

HackerBoxes 0004: Drie Vijven Replica en 555 Timer experimenten

Uw timing is perfect! Deze maand, abonnees op HackerBoxes zijn het bouwen van een Jumbo, functionerende replica van de 555 chip van discrete transistoren. We werken ook aan verschillende experimenten op basis van de eerbiedwaardige 555 timer chip, di
Hoe ontwerp je een vierkant of driehoek Wave Oscillator van een 555-Timer geïntegreerde schakeling

Hoe ontwerp je een vierkant of driehoek Wave Oscillator van een 555-Timer geïntegreerde schakeling

doelgroepDit is bedoeld voor iedereen die wil gewoon en een generator voor een vierkant, driehoek of blended golfvorm die frequentie en amplitude verstelbare kan worden goedkoop te maken. Ik verwacht dat deze doelgroep bestaat voornamelijk uit audio
Meer informatie over de 555

Meer informatie over de 555

In dit instructable ik leert u alles wat u ooit zou moeten weten over de 555 timer IC. Als u al over de chip die u zou kunnen kijken op mijn diavoorstelling getiteld "47 projecten weet te doen met een 555" het leert u elke basisproject en dit pr
Een snelvuur knop toevoegen aan uw muis met een 555 timer

Een snelvuur knop toevoegen aan uw muis met een 555 timer

doet je vinger moe gemakkelijk tijdens het spelen van video games? Ooit gewenst dat u kon pwn n00bs sneller dan de snelheid van het licht zonder ooit het breken van een zweet? Dit Instructable zal u hoe tonen.Stap 1: Benodigdheden Oorspronkelijk bouw
555 timer en LED reparatie voor opblaasbare Display

555 timer en LED reparatie voor opblaasbare Display

Mijn vrouw kocht deze opblaasbare gazon decoratie vorig jaar, maar helaas vorig jaar strenge winter was teveel voor het. De sneeuwmannen werkte van alle kerst-seizoen, maar toen was het tijd om de decoraties weg, we hadden sneeuwstorm nadat sneeuwsto
Bouwen van een optisch Theremin--verbeteren uw Snap Circuits door het toevoegen van een 555 Timer geïntegreerde schakeling II

Bouwen van een optisch Theremin--verbeteren uw Snap Circuits door het toevoegen van een 555 Timer geïntegreerde schakeling II

In dit Instructable, leert u hoe te verbeteren uw verzameling van Snap Circuits blokken door het toevoegen van een 555 Timer IC en de opbouw van een optisch theremin. Hier leert u de functies van de pinnen op de 555 chip. U leert dat wanneer de 555 i