Stap 1: 3d scannen
Scannen
Het team sloten zich in een donkere kamer met een iPad om de verschillende scans van de pols en gezicht. De kamer moest perfect donker en de iPad moet ongeveer 20 cm afstand van het object. Het scherm moet worden op volle sterkte.
De foto hieronder toont wat app doet, in het tijdslot van 2 seconden, de 4 delen van het scherm licht tot Toon het verschil in de diepte. Een effect dat heeft plaatsgevonden was de vervorming van het volledige gezicht: (afbeelding invoegen) de vervorming duidelijk anders als we app op de Iphone of de Ipad gebruikte was. Het verschil in afstand tussen het midden van het scherm en de camera biedt een andere weergave van het object. Assumably zou het optimale om de camera in het centrum van het scherm, maar die niet is gezien in elk apparaat nog. Het team is gemaakt van een horloge pols band die 3D kan worden afgedrukt, maar zonder de metingen van de scan. Ze met de hand de grootte van de polsen gemeten en gebruikt dit in het CAD-programma SolidWorks te kunnen afdrukken. In de toekomst wil zij de perfecte scans en algoritmen voor de pols te meten of een algoritme werken met Sprinkhaan, die kan worden gemaakt in een parametrische systeem gebruiken.