Stap 4: CAM conversie
T
hij DXF-bestand van de vorige stap wordt geïmporteerd in CamBam. Om een lang verhaal kort, dat een Join-bewerking wordt gebruikt voor het converteren van alle de DXF lijn primitieven naar polylijnen, een 1"-raster wordt getekend met polylijnen en elke tetromino is verhuisd naar het getekende raster. Dit raster gaat door de CNC worden gegraveerd, dus het is niet alleen cosmetische uitlijning. Hierdoor wordt de houten terominos lijken te zijn gemaakt van afzonderlijke 1" blokken te imiteren het uiterlijk van de video game. Kom ik er over nadenk, dat is een eenvoudig bouwtechniek - kopen een bos van 1" vierkante blokken van hout en lijm deze samen - maar dan je zou niet krijgen om te spelen met alle grote 3D modelleringsinstrumenten...Het raster verduistert de onderdelen in de bijgevoegde foto, maar de belangrijkste afhaalmaaltijden is dat we eerst een 1/16 laden "bit in de router en vervolgens het raster op het hout graveren, en wijzig vervolgens de bit een 1/8" bit voor snijden van de stukken. Ik heb het CamBam bestand evenals de gegenereerde g-code toegevoegd. Opmerking: de PDF extensie uit het bestand verwijderd. Het gewenste bestand is CuttingPlan.cb. Instructables lijkt te beperken uploads volgens bestanden met de extensie.