Stap 6: Bronnen en communicatie met de desktopcomputer
U kunt het voorbeeld desktop applicatie downloaden van github. Zodra gedownload, kunt u de code van een console. Zorg ervoor dat je Java geïnstalleerd op uw machine en navigeer naar de downloadmap. Wijzigen in de map executable_jar en bewerk het bestand twitter4j.properties. Je moet invoegen de referenties voor uw eigen Twitter-account. Daarna de toepassing uitvoeren vanaf de console door te typen:
javac-jar TwitterTerrariumConnector.jar
De computer zal nu luisteren voor binnenkomende gegevens.
De code van de Arduino is ook vrij eenvoudig. Het meest complexe deel krijgt de waarden van de SHT15 vochtigheid en temperatuur. De rest is een fluitje van een cent. De Arduino-code kan ook worden gevonden op github.
Daar zul je sommige instellingen wijzigen in deze code om te laten van het schild van de WiFly aansluiten op uw thuisnetwerk. De lijnen zijn gedocumenteerd in de setup-routine.
Nadat u de code hebt geüpload naar je Arduino het WiFly-schild zal aansluiten op uw thuisnetwerk en begint aan de enquete van de sensoren voor hun waarden. Als één van uw geconfigureerde drempels is bereikt of een gebeurtenis wordt geactiveerd, stuurt de Arduino de corresponderende event in de vorm van een byte naar het IP-adres van uw desktop computer. De desktop computer ontvangt en evalueert de gebeurtenis en het bijbehorende bericht posten naar Twitter.