Stap 8: Verlichting van de Neopixels
Alle uitvoering voor verlichting van de Adafruit Neopixel strip is in het bestand strandtest.py.
In dit wij bepaalde animaties die werden gebruikt om te bepalen of een persoon op de juiste frequentie aan een notitie gerelateerde speelde.
Deze animaties zijn onder andere:
Blauw: turnOnBlue()
Snelle geel knipperen: mostAccurate()
Langzamer geel knipperen: moreAccurate()
Langzaamste geel knipperen: leastAccurate()
De kleuren die we kozen waren blauw en geel, maar als je u wilt kunnen elke kleur kiezen.
Wilt u het kleurenschema wijzigt, is het deel van de code die u zou moeten veranderen "kleur = Color(255,255,0)" in elke animatie-functie. Om te veranderen van de kleur zou u moeten input Color(R,G,B) waar de R, G en B zou worden in het bereik van 0 tot en met 255.
De rest van de animatie-functies die beschikbaar zijn voor gebruik in strandtest.py kwam met de Neopixel library.
Een matrix van getallen wordt vermeld in de code zijn deze waarden specifieke frequenties van merkt op dat een trombone kunnen spelen.
Met deze waarden wij de aanvaarding van een fout gemaakt door het partitioneren van elk bereik tussen twee noten in acht secties.
De eerste en achtste segmenten zou oplichten blauwe vertellen de gebruiker dat ze op de worp door de turnOnBlue() functie.
De tweede en zevende segmenten zou oplichten met een snel knipperend geel licht zodat de gebruiker weet dat ze dicht bij de werkelijke notities door het aanroepen van de functie mostAccurate().
De derde en zesde segmenten zou oplichten met een langzamere frequentie van geel knipperen door het aanroepen van de functie moreAccurate().
De heen en vijfde segmenten zou oplichten met de traagste frequentie van knipperen geel de gebruiker te vertellen dat zij zijn de verst weg van het raken van hetzij de notities door het aanroepen van de functie leastAccurate().