Stap 1: Joysticks
Het bovenstaande schematische diagram toont de interconnecties.
De bouw van de joystick is vrij eenvoudig. Het bestaat uit een reeks weerstanden die in- of uitschakelen door de spelers worden getransporteerd.
Elke speler heeft een kleine doos met twee knoppen, een normaal op zwarte drukknop de vleermuis om omhoog te gaan. A normaal uit rode drukknop tot de vleermuis omlaag.
Een weerstand van 1 k-ohm zit soldeerder over de schakelopties. Wanneer geen knop is ingedrukt de totale weerstand van de doos is 1k, (1k van de rode knop + 0 ohm van de gesloten zwarte knop). Wanneer de rode knop is ingedrukt wordt de weerstand kortgesloten wat resulteert in een totale waarde van nul ohm. Wanneer de zwarte knop is ingedrukt (geopende) is de totale waarde 2 kilo-ohm. Door het aansluiten van tien afzonderlijke joysticks in een tekenreeks, is de totale weerstand varieert van 0 tot 20 k ohm.
Merk op dat wanneer een teamlid op de rode knop en de andere een zwart, de actie is geannuleerd, die is het belangrijkste idee van dit project.