Stap 2: Laten we schrijven wat Code!
Voordat u schrijft de code (zieke maaaannnnnnn), moet u een Twilio-account instellen als u niet reeds hebt. Ga naar www.Twilio.com en een netwerk ingesteld. Voor onze doeleinden, kunnen we het gebruiken van de gratis proefperiode.
We zijn met behulp van node.js om onze code te schrijven. Het is een JavaScripting taal die waanzinnig prachtig zijn kan om te gebruiken. Het eerste wat dat we willen doen is onze codebestand in Nano openstellen. U kunt door te drukken op control + o opslaan en afsluiten door op control + x te drukken.
>> nano partyAlarm.js -$ -i
Cool. Nu in de woorden van elke fan van het spel van tronen, is "Code coming". Typ alle van deze fijne jazz in de teksteditor, opslaan, en vervolgens af te sluiten. De instructables teksteditor houdt om te verknoeien de opmaak. Als je een < br > tegenkomt, verwijder het en start er een nieuwe regel in plaats daarvan (ie, druk op enter of return).
// Set up our input pin on pin 5 of the Edison Arduino Boardvar mraa = require('mraa'); var buttonPin = new mraa.Gpio(5); buttonPin.dir(mraa.DIR_IN); //Set up the stuffs for Twilio. You will need to set up an //account to get your SID and your token/authentication keyvar twilio = require('twilio'); var client = new twilio.RestClient('<<twilio sid>>', '<<twilio token>>'); //Read our button var buttonPushed = buttonPin.read(); //If our button was pressed, send our message //You will need to fill in your own twilio number to make this work.//Note, we are texting 1(555)123-4567 here. This is obviously a //wrong number. Put your friend's in there instead. if(buttonPushed){ client.sms.messages.create({ to:'+15551234567', from: '<<your twilio number>>', body: 'I can\'t hear my light saber go SWOOSH SWOOSH over your racket.' }, function(error, message){ if(!error){ console.log("Message sent at " + message.dateCreated); } else { console.log("Message wasn't sent..."); } }); } //Hold in the program until we release the button.while (buttonPushed){ setTimeout(emptyFunction, 200); //debounce buttonPushed = buttonPin.read(); }//When we use forever.js, it will need to make sure that our program lasts at//least 1 millisecond each time it runs. So, we wait for 4 milliseconds before//ending our functionsetTimeout(emptyFunction, 4); //Basically, we use this for our delay. We have to call some flavor of//function to use the setTimeout function.function emptyFunction(){ }