Stap 1: Project maken In STM32CubeMX
Open STM32CubeMX. Klik op 'Nieuw Project'. Selecteer 'STM32F1' in het 'Series'. Selecteer 'STM32F103' in het 'lijnen'. Nu, van MCU lijst Selecteer "STM32F103RBTx" en klik "OK".
{Zie afbeelding [1]}
Nu, is dat "blauwe Push Button" op het bord van Nucleo die we als input gebruiken zullen, verbonden met PC13 Pin van de microcontroller. Selecteer nu 'PC13' op de microcontroller in STM32CubeMx Software en selecteer 'GPIO_Input' weergegeven. Gebruik deze knop zal wij toogle de LED op ons nucleo board die is aangesloten op 'PA5' pin van de microcontroller. Dus, nu selecteren 'PA5' op de microcontroller in STM32CubeMx Software en selecteer 'GPIO_Output' weergegeven. Hierna moet uw microcontroller er als volgt uitzien:
{Zie afbeelding [2]}
Klik nu op "Configuratie Button" zoals weergegeven in bovenstaande figuur. Onder 'Systeem' Klik op 'GPIO', zo, dat u een venster als dit zien:
{Zie afbeelding [3]}
Nu, selecteer 'PA5' Pin en in User Label schrijven "Ld2". Nadat dit hebt geselecteerd, 'PC13' pin en in User Label schrijven 'B1'. Zodat dit venster nu uitzien zal. Klik op "Apply" en klik "OK".
{Zie afbeelding [4]}
En dus uw microcontroller in STM32CubeMX ziet er nu als volgt: (overstappen naar dit tabblad Klik op 'PIN OUT' knop zoals weergegeven in figuur 2)
{Zie afbeelding [5]}
Klik nu op 'Code genereren' knop of ga naar ' Project > Code genereren ' of druk op 'Ctrl + Shift + G'. Een Project instelling venster zal verschijnen. Selecteer waar u wilt opslaan van Project selecteren 'MDK-ARM V5' onder 'toolchain/IDE' in daar schrijven projectnaam, en klik vervolgens op 'OK'. Hierdoor zal het genereren van code. Als gevraagd of Project openen in Keil, klikt u op open Project. Als u wilt handmatig openen Project waar hebt u net opgeslagen dit Project. Daar vindt u een map met de naam 'MDK-ARM'. Open bestand '.uvprojx' met Keil in die map.