Stap 1: Importbestand in de Blender
Start blender, worden u een kubus Toon een camera en een lichtbron, drukt u op 'a' Alles selecteren en 'x' te verwijderen.
- Ga vervolgens naar bestand > importeren > STL
- Open te stellen uw stl, bladerwieltje gebruiken om uit te zoomen.
- Druk op tab om te gaan in de bewerkingsmodus nu alle de hoekpunten worden geselecteerd. Druk op 'a' om op te heffen,
- Druk op '1' op NUMPAD naar vooraanzicht
- Druk op 'z' voor skelet weergave
- Druk op 'b' voor rand selecteren, klik en sleep zodat alle hoekpunten van de bovenste worden geselecteerd. DOEN niet selecteert u het volledige MODEL (Zie de afbeeldingen)
- Druk op 'x' te verwijderen, een menu verschijnt, vragen wat wilt verwijderen, selecteert u hoekpunten.
- Nu moet u hebben een platte vorm.
nu is het klaar om te worden geëxporteerd.
- Ga vervolgens naar bestand > Voorkeuren van de gebruiker > Addon > Import-Export > vinkje Export autocad dxf-indeling. het dialoogvenster te sluiten
- DXF moet nu zichtbaar in de uitvoer opties
- Ga vervolgens naar bestand > exporteren > autocad(.dxf)
- Opslaan venster zal openen met enkele opties aan de linkerkant.
- Selecteer projectie als "TOP"
- Net als "Polylijnen" exporteren
Dat is het, nu uw dxf is klaar.