Stap 4: Maak uw eigen aangepaste Standee [optioneel, maar echt cool]
Voor die mensen, die gaan met een van de ontwerpen van Standee pre-gemaakt willen , kunt u gewoon overslaan deze stap en gaat u verder met stap 7. U kunt vrijwel alles voor de Standee (van uw eigen foto's, digitale kunstwerken bv vector graphics, 3D-modellen, DigiPaintings,... en natuurlijk ook het web), maar er zijn nog enkele dingen in gedachten te houden:
Dit is de meest geavanceerde, maar volgens mij zelfs een van de leukste onderdelen. Als u geen ervaring met programma's zoals Adobe Photoshop of Illustrator (of eventuele alternatieven vermeld in stap 3), gewoon grondig hebt stap voor stap volgen of surfen op het web voor tonnen en tonnen van inhoud met betrekking tot alle functionaliteiten van deze programma's. Als u nog wat hulp nodig met iets, vergeet niet om gewoon contact met me. :)
4.1 foto eisen
- "hoge" resolutie (ik beveel ten minste 800 x 800 pixels
- de algemene vorm van uw object moet rondachtige of groot formaat (ook goede lichtverdeling binnen garantie)
- vrij zelfs verlicht, om een goed resultaat na binarization (bijvoorbeeld niet te harde helderheid verschillen tussen de rechter en linker kant van een gezicht), maar als u niet zeker weet, gewoon proberen en gebruiken sommige meer aanpassingslagen (zie stap 4.3)
- Wat is altijd leuk: goede object-achtergrond scheiding
- Als u binaire B/W-installatiekopieën gebruikt kunt u direct doorgaan met stap 4.5
- Belangrijk: Als u foto's van het Internet, controleert u of dat u hebt de toestemming van de auteur te gebruiken hun inhoud of gewoon royalty vrije beeldente gebruiken.
Ik gebruikte een foto van Albert Einstein genomen door Philippe Halsman in 1947, die ik vond via Google Afbeeldingen zoeken met de zoekoptie "Labeled voor niet-commercieel hergebruik met modificatie".
4.2 een juiste binaire B/W-afbeelding maken
Binnen uw foto bewerkingsprogramma [Adobe Photoshop]
Deze methode draait een normale gekleurde foto of afbeelding naar een binaire, dat is handig voor Standee gebruik. Uiteindelijk willen we hebben:
- een effen kleuren zwart/wit-object
- Dit dient te worden geëxtraheerd uit de voormalige achtergrond (dat is nu transparant)
- een beetje minder details/artefacten (groter, crasser gebieden van zwart-wit)
Als u verschillende software of werk-flow gebruikt om dat resultaat te bereiken, ga dan mee.
- Nieuw Document instellen: 250 mm
- Foto in het programma laadt door drag'n'drop
- De grootte aanpassen zodat het onderdeel dat u wilt hebben als uw lamp in het einde netjes naar de grenzen van het document past. Soms alleen wilt u een deel van het beeld, dus gewoon uit schaal onder de marge van het document. [Transformeren: Ctrl + T, van toepassing: Geef]
- Hebt u een kleurenafbeelding, desaturate het nu [Desaturate: Ctrl + Alt + U of voor geavanceerde opties: Adjustment Layer 'Zwart -wit' of 'Kleurtoon & verzadiging']
- Plaats uw lagen in een map en een vector laagmasker toepassen.
Daarom plaatst u een map en uw lagen erin door ze te slepen naar het mappictogram (zal ze een beetje ingesprongen).
Naast de 'Gereedschap Pen' grijpen en teken een gesloten ruwe vorm (neem goede zorg van de bottom line, als je kunt, er "rondachtige")
Selecteer de map met de shape nog steeds is geselecteerd en klik op laagmasker tweemaal (dit zal het toevoegen van de twee soorten laagmasker in Photoshop te bieden heeft: Pixel- en klik vervolgens op Vector gebaseerde (dat is wat we nu nodig hebben).
In mijn geval gebruikte ik eerst 'Snelle selectie' [Q en borstel gebied te houden, dan Q opnieuw] (kunt u zelfs proberen lokale of globale kleur bereik selectie) en vervolgens 'verfijnen Mask' in 'Maskers'-tabblad. Want er een goed contrast van Albert's haar (wit is) en de zwarte achtergrond maakt automatische rand erkenning heel goed werken (belangrijk voor binaire rand: Contrast: 100%, Radius: heel groot, vervagen rand: een beetje). Er zijn enkele kleine gebieden die u niet tevreden met bent, gebruik een stevige harde scherpe zwarte of witte borstel met 100% dekking als de grens verplaatsen door het schilderen van deze gebieden in het laagmasker. Daarna opnieuw (zoals onlangs gedaan) gebruiken 'Masker verfijnen'.
Met Albert ik gebruikte zijn kraag overhemd en trui als oriëntatie.
Spelen met de schuifregelaar drempel (te vinden in 'Aanpassingen'-Tab om te zien welke details zijn gelegen waar en wat soort niveaus behandeling die ze zullen moeten hen terug te brengen binnen de volgende stap. Tot slot stel de schuifregelaar op een gemiddelde waarde.
Vervolgens sequentieel omkeren van een van hen opnieuw (Maak het wit) en de grijze schuifknop voor de niveaus: voor een aansteker-laag Schuif het naar links totdat u ziet enkele van de details die u wilt uit de gebieden die zijn bedekt met een effen zwarte gebied. Vervolgens weer zwart en doe hetzelfde voor de andere aansteker-laag maar geven het gewoon een beetje meer (zodat u alle de helderste details die u in uw image wilt opnemen) en ga verder voor donkerder-lagen vice versa (dia rechts terug te brengen details bedekt met witte gebieden).
Nu het nemen van uw tijd en veel klikken met een witte zachte randen borstel met een lage dekking (10%-30%) en brengen weer een aantal van de verborgen details [te vergelijken met de oorspronkelijke afbeelding kunt u ingedrukt Alt/Optn + Klik op het oog-symbool naast de voorraad afbeeldingslaag, herhalen om te schakelen van de andere lagen weer; als u hetzelfde met de laagmaskers doen kun je zelfs kijken die individueel].
Voor Albert ik bijvoorbeeld meegebracht enige structuur aan het haar (door waardoor het donkerder) en rond de ogen (door waardoor ze gedeeltelijk helderder).
De eerstgenoemde optie ik gebruikt om te tekenen voor de volledige kraag effen zwart en om te benadrukken de spiegelende (lichte plek) in de ogen.
Dus u kunt de samengevoegde laag omzetten in een SmartObject (SmartObjects geven u de mogelijkheid om het gebruik van SmatFilters, die u om re-modifiy toelaten opties nadat u een filter toegepast) of gewoon laten zoals het is.
Ga dan naar Filters > Blur > Gaussian Blur, Controleer of 'Preview' is aangevinkt en spelen rond met de schuifregelaar voor straal rond in het bereik van 0.5 tot en met 3.5 pixels, streven naar het behoud van de kenmerken van het beeld terwijl avondje uit deze kleine hagelslag. De afbeelding is eindelijk nu klaar.
Voor mij een straal was 1.7 Pixels voldoende.