Stap 8: Programmeren van de Arduino
Ik heb de code die ik gebruik voor mijn Arduino aangesloten. Ik heb het zo instellen dat wanneer BitVoicer een woord dat in het Schema van de stem hoort, het stuurt de naam van de knop naar de Arduino als een tekenreeks. De Arduino vervolgens de pin van de digitale uitgang overeenkomt met die knop te hoog en alle anderen op laag ingesteld. Voor de pijltjestoetsen de pin is kort op laag ingesteld en vervolgens ingesteld op hoog, totdat een nieuwe opdracht wordt verzonden (effectief Houd de knop ingedrukt), terwijl voor A, B, en de start, de pin is ingesteld op hoog voor 200 ms (vergelijkbaar met de knop te drukken). Ik heb ook een 'stop' commando dat alles gewoon ingesteld op laag.
Iets te weten is dat je moet hebben de lijn
bitVoicer.setAnalogReference(BV_EXTERNAL);
in uw setup. Dit komt doordat we een referentie spanning voor de microfoon gebruiken. Hebt u deze regel niet, kunnen dan de oproepen naar andere BitVoicer functies later je Arduino beschadigen.
Om deze code werk moet u de map hebt gevonden genaamd "BitVoicer11" (gelegen op C:\Program Files\BitSophia\BitVoicer\Library voor mij) en het over te kopiëren naar de submap van bibliotheken voor de Arduino IDE installatiemap (op C:\Program Files (x86) \Arduino\libraries voor mij). Deze maplocaties zal variëren afhankelijk van waar je BitVoicer hebt en de Arduino IDE geïnstalleerd. Hier vindt u meer informatie over dit te doen in paragraaf 5.4 van de handleiding van de BitVoicer.