Stap 2: Stap 2: werken beginselen:
Parameter en IO definitie:
1, 5V voeding aan mainboard
2.TFT的VCC-GND-CS-reset-ao-SDA-SCK-LED verbonden achtereenvolgens met macht levering (V) 、ground (G) 、D6、D5、D4、D3、D2、power levering (V) van het moederbord.
3. ADK toegang aan boord van analoge A0, G (gemalen), V (voeding), S (IO-poort).
Werkingsprincipes:
A.First aller, moet u de grootte van de kleinste raster instellen. U stelt de pixels van de kant kunt wijzigen van de grootte van rasters en berekenen hoeveel rasters kunnen worden gelegd op het hele scherm.
B.TO krijgt een aantal afbeeldingen door het veranderen van verschillende plaatsing van rasters. We hebben 8 grafische mogelijkheden in het spel en we moeten het inkapselen met matrix, want de grootste is de strook die vier rasters bezet. Er zijn vier richtingen in elke afbeelding en 4 x 4 tweedimensionale matrix kan worden gebruikt voor het inkapselen van de grafische gegevens. Dat de waarde van de matrix nul of niet is wordt gebruikt om ervoor te zorgen dat of er een raster bestond.
C.When je het hele scherm als een grote serie en elke grie is één van de elementen, vervolgens u kundig voor de positie van elke afbeeldingen worden weergegeven op het scherm bepalen zitten zal en kunt berekenen als het in het einde, voorbij de grens, of alle elementen is ingevuld op de regel, dan hen elimineren.
D.If je bent al vrij van alle, voeg dan gewoon een knop. De waarde wordt gelezen kan worden gebruikt om de omhoog en omlaag over de spel graphics. Nou, inleiding is voorbij, laten we beginnen met programmeren.