Stap 7: Verf baan of the Deep
Hier de belangrijkste truc was om te laten de ongelijke huidoppervlak begeleiden de lak. Na een solide basecoat, is het blauw getinte met verschillende hoeveelheden van zwart of wit contour en textuur aan de verschillende gebieden van het masker, het maken van de gebeeldhouwde wenkbrauwen en neusgaten en kieuwen echt pop toevoegen. Met een ruw oppervlak zoals dit masker heeft, u kunt penseel kleuren op licht zonder verpakking hen in alle hoeken en gaten, resulterend in een multi Toon kijk dat is raar, zowel iets realistischer. Een andere techniek is het leggen van de kleur op dik, gebruik vervolgens een vochtige doek of spons om voorzichtig vegen de bovenste laag, zodat de nieuwe kleur slechts in de hoeken en gaten! Ik gebruik acrylverf die gemakkelijk te vegen weg, zodat u van enkele experimenten en trial-and-error genieten kunt.
Ik heb ook geprobeerd te verwarren de grens tussen de blauwe en zwarte delen van het masker door te slepen de kleuren samen, en ze net als de contouren. Ik wilde de zwarte "spike" gebieden te kijken alsof ze via de huid opgroeiden!
Mijn geheime wapen voor deze verf baan was een buis van "inmenging groene" verf. Wanneer toegepast, is het doorschijnend, bijna duidelijk maar met een lichte opalen kwaliteit. Echter wanneer er licht op valt vanuit een andere hoek, hierin terug metallic groen. Dit type verf is beschikbaar op elk art supply store, en de meeste fabrikanten maken het in een array met kleuren.
Ik gebruikte de groene inmenging te schilderen een patroon van de schaal op strategische gebieden van het masker. Dit verhoogt sterk de "fishy" kwaliteit, vooral wanneer bekeken in persoon. Aangezien de schalen een overlay, het ook met elkaar verbindt de verschillende tonen in de verf baan. De shimmer van de schalen over de huid maakt echt het eruit ziet als een enkel organisme.
Een dun laagje van de interferentie groen werd gebruikt om te wijzen op het gebied van gill, maar eerlijk gezegd het is nauwelijks zichtbaar tenzij u naar het zoeken.
Ik ook de groene inmenging in de zwarte verf gemengd en gebruikte het op de lippen en pieken. Aangezien deze gebieden de schalen hebben, voelde ik dat het groen helpen zou om het allemaal samen te binden. En natuurlijk, ik gebruikte ook het schilderen van irissen op de ogen.
De final touch was een dikke deklaag van hoogglans lak. Ik heb absoluut geen zorg met dit, omdat ik eigenlijk wilde het te druppelen en draaien overal. Het doel was niet alleen ter bescherming van het masker, maar het de indruk te wekken van voortdurend worden NAT! Ik heb verschillende jassen heel royaal toegepast, en het eindresultaat was vrij zoet.