Stap 3: De Configurator - Hardcore Modding
Het is raadzaam vertrouwdheid met codering. Ten minste een basiskennis van Object Oriented Programming. Als u C++ of Java weet..... .your goud!
Arduino omgeving
1. Wat heb ik nodig?
De Arduino website en download de meest recente Arduino IDE. Moet u om de juiste voor uw besturingssysteem. Installeren.
Bekijk een kopie van het repository van de Arduino bestanden uit onze openbare SVN
2. brand-up van de Arduino Software
Eenmaal de Arduino IDE start. Navigeren met behulp van de functie openen het Sparky.pde-bestand uit de map van de Arduino bestanden die u hebt gedownload van de SVN. 4 bestanden wordt geopend. Sparky, SparkyClass.cpp, SparkyClass.h, SparkyConfig.h
3. de Sparky bestanden
Sparky.pde: Er is geen echte reden voor u om het even wat in dit bestand wijzigen. Het doet kinda zijn eigen ding.
SparkyClass.cpp: Dit is het vlees en aardappelen van de software. Uzelf vertrouwd met de constructor van de SoarkyClass en de leden. De meeste alles wat u moet weten over SparkyClass leden worden gedefinieerd in blokken van de commentaar zo nodig.
SparkyClass.h: Dit is gewoon de klasse definitiebestand voor SparkyClass.cpp, hoeft u niet te bewerken het tenzij u zijn het toevoegen van nieuwe methoden of klasse leden.
SparkyConfig.h: Dit is je eerste keer config definities worden uitgevoerd. Het heeft de constance voor alle primaire kleuren. De belangrijkste regel hier is het laatste. Dit vertelt de kern welke versie van Sparky Jr die u gebruikt. Als u de standaard Sparky Jr-versie gebruikt, moet de constante worden ingesteld op SprkJr. Als je jezelf een Sparky Jr PWM, zet deze dan naar SprkJrPWM, dit geldt ook voor degenen onder u die hebben gepresteerd een draad conversie hack en uw Sparky Jr hebben omgezet in een Sparky Jr PWM.
Verwerkingsomgeving
1. Wat heb ik nodig?
Verwerking van de website en download de meest recente verwerking IDE. Moet u om de juiste voor uw besturingssysteem. Installeren.
Bekijk een kopie van het repository bestanden verwerken uit onze openbare SVN
2. Start de verwerking Software
Zodra de verwerking IDE start. Navigeren met behulp van de functie openen het Sparky.pde-bestand uit de map van de verwerking van bestanden die u hebt gedownload van de SVN. Open Sparky.pde
3. slechts 1 bestand?
Yep. Thats it. De gehele Configurator is slechts 1 gecodeerde bestand. Zij beroept zich op meerdere activa die u in de map images vinden kunt. Er zijn 4 belangrijke methoden in de Configurator over alle anderen: com(), retrieve(), opslaan en send().
com(): lijsten out alle beschikbare seriële / com-poort adressen en bouwt de COM poort selector
opslaan: slaat de huidige kleur slected voor de juiste knop schema in 16-bits zowel hex getallen
retrieve(): resulteert dit in een opgeslagen verzameling schema en kleur
send(): schrijft uit het patroon van de tekenreeks op de geselecteerde COM-poort voor de Sparky Jr te ontvangen.