Stap 4: De Code
De Spark.io webpagina beschrijft de kern als "Mooi Arduino-ish" en dat het is. U kunt programmeren en flash de kern via hun web-gebaseerde IDE die al heeft bijgedragen van bibliotheken voor de Neopixels en nog veel meer.
De code is vrij ruw en ik ben bijna beschaamd om het post hier, maar... hier is het.
Er zijn vier openbare functies:
- setMode - kiezen tussen verschillende weergavemodi (zie hieronder)
- setColor - Stel de kleur met behulp van rrggbb twee cijfers waarden (00-99) die intern zijn toegewezen aan 0-255
- setSpeed - gebruikt als de tijd van de delay() voor de meeste van de modi
- setLength - bepaalt hoeveel pixels tegelijk moeten zijn op voor veel van de modi
De huidige modi zijn:
- Chase - een aantal pixels (gebaseerd op setLength) ras van rechts naar links
- Solide - alle pixels worden een enkele kleur
- Pulse - niet afgewerkt met ingang van dit schrijven. Zal een bepaalde RGB tot nul en terug op basis van setSpeed
- Knipperen - zoals u geraden van de pixels inschakelen en uitschakelen op basis van setColor en setSpeed
- Wipe - doorlopen van de kleuren van de regenboog van rechts naar links op basis van setSpeed en setLength
- Cylon - Sindsdien omgedoopt tot Larson een aantal pixels swipe heen en weer op basis van setSpeed en setLength
- Alarm - de linker- en rechterkant (gebaseerd op setLength) knipperen afwisselend blauw en rood als een politie-licht. Plan was is/om te gebruiken met andere triggers in geval van nood. Op dit moment alleen maar schrikt de honden.
- Frame - ik heb toegevoegd dat beetje om te schakelen van de pixels achter en naast onze bruiloft foto's een mooi schaduw van rood voor effect.
* Na het lezen van het verbonden artikel over Glen A. Larson van het passeren, realiseerde ik me dat ik moet ook aanpassen van de code om de vervaagde pixels aan weerszijden.