Stap 7: Het maken van de camera "fly" over de scène
Dit is een stap voor stap hoe te maken van een camera vliegen over de scène door "peteihis" uit de kunst van illusie forums. Het is erg belangrijk dat u zijn instructies in de juiste volgorde. Ik denk niet dat u kunt bewerken een camera's propertys goed zodra de camera is een "kind" van een null-object gemaakt. dus het is echt belangrijk dat uw camera instelt precies zoals u wilt, (in de juiste plaats en wijzen in de goede richting met de juiste gezichtsveld) voordat u deze aan een null koppelen. OK?Hier zijn instructies.
"OK. Stap voor stap... Het oogt ze langer dan het werkelijk is. Hieronder wordt de beweging geschaald zodat die 1 seconde is gelijk aan 10 graden, dus de hoek kan worden aangepast door de schuifregelaar voor tijd te verplaatsen naar het juiste moment.
Eerste vergadering van de fundamentele:
1) plaats de camera boven het fornuis die naar beneden wijst. --Enkel type in de coördinaten, zoals (0,100,0) en (-90,180,0)
2) plaats een Null-object (Object-menu / maken primitieve...) in het fornuis (0,0,0 of wat lijkt het beste middelpunt)
3) op de lijst met objecten: Maak de camera een kind op de Null. (Enkel belemmering het onder de Null zodat het inteted krijgt en verdwijnt) en klik op de kleine pijlpunt naast de Null om te zien het opnieuw.
Tot dusverre goed. Nu laten we de camera te hechten aan het null-object:
4) hebben de camera geselecteerd en trek de score van de animatie op de onderkant van het scherm
5) Selecteer beide van de tracks van de animatie (positie en rotatie). Dat wil zeggen: Klik op de namen van hen om ze te selecteren, houd shift-toets ingedrukt u beide wilt selecteren.
6) druk op Ctrl + K. Hiermee maakt u hoofdframes die de camera aan het bovenliggende object koppelen.
7) Dubbelklik de naam van de track rotatie--een dialoogvenster wordt geopend. In het dialoogvenster, unselect de "isotrope rotaties" (In dit geval het heeft geen invloed op de actie, maar vereenvoudigt de berekening van de oriëntatie)-- en terwijl op het, moet het coördinaten systeem "Ouder". :)
Nu als u de camera handmatig verplaatsen, springt het terug naar de positie van het keyframe telkens als u een beeld of de groene tijd-schuifregelaar op het spoor van de animatie.
Nu laten we de zon/camera verplaatsen:
8) hebben de * Null object * geselecteerd
9) hoofdframe op 0,0 seconden. Verplaats de schuifregelaar groene tijd naar 4,5 seconden
hoofdframe er... (Hoofdframe op ten minste de rotatie track, positie zal niet worden gewijzigd, dus geen behoefte aan een ander hoofdframe er.)
10) Dubbelklik de markering van de kleine diamondshaped op het spoor van de rotatie (zorg ervoor dat u niet over meer dan één hoofdframe geselecteerd beschikt, of niets zal gebeuren)--het opent een dialoogvenster voor het hoofdframe rotaties. Maak de Z-rotatie 45 graden en druk op OK.
11) Dubbelklik de naam van de track van de rotatie. In het dialoogvenster, Smoothing methode van "Interpolating" naar "Lineaire" te wijzigen. Dit zorgt ervoor dat de tijd overeenkomt met direct om de hoek, als u bijvoorbeeld besluit om meer hoofdframes toevoegen...
Nu als u de schuifregelaar voor tijd verplaatst, automatisch de camera verplaatst langs een 45 graden boog boven de scène. De hoek die u wilt selecteren, kunt u de schuifregelaar voor tijd. De afbeelding zal worden weergegeven op het moment, dat de schuifregelaar wordt gewezen.
Als u verplaatsen van het middelpunt van de rotatie wilt, bewerkt u de keyframe(s) positie van de Null.
En over de behandeling van de animatie score:
-Te klikken of te slepen op de tijdschaal beweegt de schuif
-De tijdlijn beweegt slepen met de rechter muisknop op het onderste gedeelte
-Rechts-slepen met shif-down zoomt de tijdlijn. "
En zonder dat ik zou zijn geweest totaal verloren!
Brian