Stap 3: modelleren
Ik gebruikte Rhino en de parametrische plug-in sprinkhaan te importeren gegevens van het GIS en verwante kenmerken door de aangepaste invoegtoepassingen lokale Code en Heron. Beide plug-ins, is voorzien van de meetkunde en kenmerk gegevens samen worden ingevoerd. De kenmerken kunnen vervolgens worden gebruikt om driedimensionale modellen vertegenwoordigen de gegevens te maken.
Bijvoorbeeld:
De huisvesting dichtheid is gewoon een extrusie van de blokken van de plaats op de hoogte van elk getal dichtheid.
De mediaan inkomensniveau is iets ingewikkelder. Het gaat om eerst het nemen van het zwaartepunt van het blok van de plaats en dan het te verhogen tot de hoogte van het mediane inkomen. Extra punten zijn gelijkmatig verspreid langs de omtrek van de grens van de stad. Deze punten worden vervolgens gebruikt om een oppervlak van mesh die inkomen topografie van de stad benadert te maken.
De Ambient geluidsniveaus is een soortgelijk proces aan het inkomen, maar bevat een extra stap die wordt gemaakt van verdikte mesh overzicht frame, in plaats van een oppervlak.