Stap 3: Micro-schilderij
Kunstenaars-olieverf
Japan droger
#2 exacto mes of zeer fijn (. 0015") draad voor gebruik als een kwast
Haar van een vlieg voor gebruik als een borstel (optioneel)
Het kiezen van de juiste Vergrootglas
Ik vond de 3.7 x hoofdband Vergrootglas toereikend voor snijwerk maar niet genoeg voor schilderen. Dus ik afgeplakte een 3 x vergrootglas naar een flexibele licht (foto 4) en gebruikt die samen met het vergrootglas hoofdband voor schilderen. Een 10 x vergrootglas werd ook gebruikt voor het controleren van de kleinste details. De masters, denk ik, alles onder een stereoscopische Microscoop doen.
Het kiezen van de juiste verf
Het bleek dat voor mij, micro schilderij was aanzienlijk moeilijker dan micro snijwerk. Aanvankelijk probeerde ik met behulp van standaard gebaseerd olieverf gebruikt voor modellen. Het was een ramp. Het bleek bijna onmogelijk om echt kleine puntjes en lijnen maken. Het probleem is dat als echt kleine hoeveelheden regelmatige oplosmiddel gebruikt gebaseerd verf ze de neiging om hiel omhoog en huid in een kwestie van seconden. Dit maakt het bijna onmogelijk om dunne lijnen en kleine puntjes te maken. Ik toen geprobeerd met behulp van acrylverf op basis en kreeg dezelfde slechte resultaten.
Ik eindelijk geprobeerd kunstenaars olieverf. Ik liever nooit dit soort verf, omdat het weken of zelfs maanden duren kan om te drogen. Maar voor deze toepassing zijn ze bijna perfect. Echter, als u niet wachten een belachelijk lange tijd voor de verf wilt drogen, zou ik adviseren een druppel drogere Japan voor een kleine Kwak (ongeveer de grootte van een potlood gum) van olieverf. Hierdoor wordt de verf redelijk droog in een dag of twee.
U wellicht ook de verf met lijnolie dunne. Op deze schaal, als je hem op te dik als ik deed, u zal vernietigen veel van de details van de gravure.
PIC 7 toont de robot naar schilderij. Nadat het was geschilderd epoxied ik een mensenhaar aan de achterkant van het hoofd maken de oor-antennes. De base die is gekoppeld aan de sculptuur maakt een goede palet voor de olieverf.
Het kiezen van de juiste borstel
Willard Wigan, een van de meesters van micro-carving en micro-schilderen, wordt gezegd dat een haar geplukt uit een dode vlieg als een verfkwast gebruikt. Ik probeerde het en vond de haren te dun genoeg maar te kort om te gemakkelijk worden gebruikt.
U zult vinden het dunste deel van iets om te schilderen op microscopisch niveau. Menselijke haren werken, maar zijn te dik op .1mm maken kleine genoeg lijnen en punten voor micro schilderij. Vanwege de dikte van de verf op een haar, om te maken een lijn met de breedte van een mensenhaar, is een kleinere dikte dan een mensenhaar nodig.
Na het proberen van een onderdeel van een mensenhaar, vliegen haar.004 inch nylondraad en dun papier knippen tot een scherpe punt, ik uiteindelijk afgerekend op een enkele streng van koperdraad, dat was. 0015" dik. Dit werkt vrij goed. Op het einde gebruikte ik ook een mes #2 x-acto als een borstel als haar zeer scherpe punt gemakkelijker te controleren was. Het blijkt dat juist het topje van de kwast precies waar u wilt dat is het niet moeilijk te plaatsen. Wat is uiterst moeilijk is om de juiste consistentie van verf en bepalen hoe het komt uit de borstel (mes rand of draad). Alleen was een paar keer ik kundig voor wekken lijnen of stippen dunner dan een mensenhaar.
Zoals je uit mijn zeer ruwe micro-schilderij zoekresultaten (foto 8), zien kunt micro-schilderij goed doen, waarschijnlijk vereist jarenlange praktijk.
Er zijn kunstenaars (zie stap 4) die zijn schilderij volledige miniatuur scènes op doeken van de grootte van mijn robot sculptuur.