Stap 4: Wat doet van elke component
Het spel van Simon Says bestaat uit meerdere verschillende onderdelen dat zijn, in wezen, wat maakt dit spel werk: de twee sets van PmodSWTs en de definitieve antwoord-knop, de PmodDA4 en de LED's, de PmodAMP2 en de WF32 hosting alle code.
De switches draaibaar op één filter tegelijk aan de LED flash patroon dat werd gepresenteerd door "Simon", met het bijhouden van de WF32 Volg al de schakelopties die zijn gespiegeld. Zodra u denkt dat u het gegeven patroon hebt gekoppeld, kunt u op drukken de definitieve antwoord-knop (de knop in het midden van het breadboard), de WF32 om te vergelijken uw patroon met Simon's patroon informeren. U kunt meer informatie over hoe het spel gedeelte van mijn spel van Simon Says codewise is ingesteld (hoewel het niet precies dezelfde code voor deze bijzondere opstelling met het geluid en PmodDA4) hier.
Als de twee patronen overeenkomen, de WF32 informeert de PmodDA4 vertelt over de SPI-communicatieprotocol (meer informatie over het communiceren via SPI hier) te knipperen alle van de groene LED's. Als de patronen niet overeenkomen zijn dan de rode LEDs geflitst in plaats daarvan. Ook telkens een schakelaar is gespiegeld, de WF32 vertelt de PmodDA4 om het juiste uitvoerkanaal draaien op de LED en dan vertelt de PmodDA4 dat kanaal worden uitgeschakeld wanneer de schakelaar uitstaat.
De PmodAMP2 ontvangt een puls breedte gemoduleerde signaal dat dit object een muziek-notitie vertegenwoordigt wanneer een LED is ingeschakeld. Bovendien wordt overwinning muziek of deprimerende muziek gespeeld elke keer dat je met succes of tevergeefs het patroon, respectievelijk raden. Meer informatie over het maken van geluiden met een microcontroller kunnen hier worden gevonden.