Stap 4: Upload schetsen op knooppunten
Nu is een goed moment om te programmeren van de Arduino boards Arduino boards in uw externe knooppunten met een fundamentele Sensorino schets die de lichten en de schakelaars rijdt en de mededelingen doen deel. Het is goed om dat te doen vóór de montage van het hele ding in een ontoegankelijke plaats.
Ik zal niet ingaan op de volledige details hier als ik niet dat dit wilde als een instructable software en in plaats daarvan hebben betrekking op de instructies op deze github wikipagina.
Maar het is heel simpel. Als je de Arduino IDE geïnstalleerd, voeg gewoon de Sensorino-bibliotheek aan uw bibliotheken. Dan open de voorbeeld Sensorino schets en het aantal relay aanpassen en schakelen diensten (Sensorino term) die zijn gemaakt, toevoegen en verwijderen van regels uit het voorbeeld. Ook geven de digitale pincodes te gebruiken, de Service -id's en van het knooppunt-ID (nummers van uw keuze--gewoon moeten uniek zijn). Vervolgens uploaden naar het knooppunt met behulp van een USB-naar-serieel adapter zoals u met een Arduino doen zou.
Helaas deze requres je al weet dat u pinnen gaan gebruiken voor de schakelaars en het Relais-verbindingen. U hoeft niet te weten welke relay is welke, en welke schakelaar die slechts stilstaand nood voor weet welke pinnen die je gaat gebruiken. Specifieke toewijzing zal worden gedaan door het sturen van een radio-opdracht later.
Er is een andere manier te doen het ook. Deze wikipagina gesprekken over het installeren van een speciale bootloader op de Arduino bord waardoor het uploaden van een geheel nieuwe Arduino sketch op afstand. Het is een beetje meer betrokken maar werkt goed, speciaal voor knooppunten die moeilijk toegankelijk zijn. Persoonlijk reken ik op dit veel.
Wij ook neem een moment nu naar het knooppunt Base programma--het is hetzelfde verhaal als de programmering van de externe knooppunten gewoon geen aanpassingen te maken. U kunt neem de voorbeeld schets en uploaden als uw Sensorino base.