Stap 1: Script toevoegen
Klik met de rechtermuisknop op uw uitgesneden en kies Bewerken in het taartmenu.Ga naar het tabblad inhoud in het bewerkingsmenu en klik op 'Nieuw Script'.
Het nieuwe script openen en de inhoud ervan te vervangen door de volgende code:
Open de cut-out met inhoud in het bewerkingsmenu en klik op de knop voor toevoegen script.
Open het nieuwe script.
Plak de volgende code in het venster, ter vervanging van de huidige inhoud:
Eenvoudige rotatie Script te geven uw barman een beetje leven
Als dit script is ingesteld om uit te voeren, zal het in het gezicht van de dichtstbijzijnde agent veranderen.
Wijzigen aanpassen aan uw barman.
Gebaseerd off van scripts door Ope Rand & Christopher Omega
AXIS_ * constanten, vertegenwoordigen de eenheid vector 1 eenheid op de opgegeven as.
vector AXIS_UP = < 0,0,1 >;
vector AXIS_LEFT = < 0,1,0 >;
vector AXIS_FWD = < 1,0,0 >;
rotatie getRotToPointAxisAt (as van de vector, vector doel) {}
terug llGetRot() * llRotBetween (as * llGetRot(), target - llGetPos());
}
Sterkte en demping zijn waarden gebruikt om te bepalen hoe llRotLookAt en llLookAt verplaatsen, deze waarden zijn afstembare.
zweven kracht = 1,0;
zweven demping = 0.250;
standaard {}
state_entry() {}
Het voorkomt kantelen
llSetStatus (STATUS_ROTATE_X, FALSE);
llSetStatus (STATUS_ROTATE_Y, FALSE);
llSetStatus (STATUS_ROTATE_Z, TRUE);
llSensorRepeat (string naam, sleutel id, integer type, float bereik, float boog, float tarief)
llSensorRepeat("",NULL_KEY,AGENT,10,PI,1); de laatste drie variabelen lager/hoger te verminderen van vertraging instellen
}
sensor (geheel getal num_detected) {}
vector target = llDetectedPos(0);
Deze regel wijst de fwd (X)-as op het doel:
llRotLookAt (getRotToPointAxisAt (AXIS_FWD, doel), sterkte, demping);
Deze regel wijst de waardeas (Y) links op het doel:
llRotLookAt (getRotToPointAxisAt (AXIS_LEFT, doel), sterkte, demping);
Dit wijst de omhoog (Z)-as op het doel:
llRotLookAt (getRotToPointAxisAt (AXIS_UP, doel), sterkte, demping);
}
}