Stap 1: Maak of improviseren een optimale omgeving voor het ontspruiten van grote foto 's
Er zijn twee belangrijke trucs om goede documentatie van een Instructable: (1) samenhang (bijvoorbeeld zo foto's zijn in goede uitlijning), en (2) goede verlichting.
Voor consistentie, een goed statief is handig, maar als u niet beschikt over een statief, of als een statief wordt steeds in de weg van het schot (krijgen in de manier van uw werk, of gieten schaduwen op uw werk), kunt u de camera aan een huis gemaakt mount brengt. Als ik ben met behulp van een cameratelefoon, veilig ik meestal op een drager overhangende mijn werkgebied.
Ik ook meestal brengt dingen naar het werkgebied, bv ik lijm het breadboard aan de desk tijdelijk (met behulp van warm melt lijm--genoeg te houden van het bord stevig maar niet zo veel dat zij moeilijk te verwijderen).
Ik heb een DIY-stijl holografie lab met een optische tafel dat is schroefdraad gaten voor de beveiliging van objecten, maar een goede stevige werkbank heel goed werken zal. Probeer te vermijden van dun tabellen die tussen posities schudden. Voor verlichting verkies ik om te experimenteren en te improviseren met goedkope en eenvoudige zelfgemaakte of geïmproviseerde armaturen, bv een eenvoudige lamp-en buishouders, lampen, enz... DC lichtbronnen neiging om betere resultaten (minder flikkeren, etc.). We willen bouwen onze eigen LED voedingen, dus we betere controle van de verlichting moeten. Op deze manier, bijvoorbeeld, kunnen de lichten worden gewist sneller dan gewoon snijden de macht aan een licht dat is een condensator van de filter in het (en dus een heleboel afterglow). Blanking kan zelfs gebeuren op basis van de per-frame (bijv de lichten op in wisselende frames van de video met behulp van een LM1881 sync scheidingsteken en daarom het genereren van lightspaces). De meer controle u over verlichting instellen kunt, hoe beter u het creatief en artistiekkunt beheren. Plus ik gewoon de DIY aanpak de voorkeur aan mijn eigen bouwsystemen, in plaats van met behulp van dure professionele fotografie apparatuur.
In de oude dagen gebruikte ik om te schieten met film die had enkele poort weven als de film verplaatst van frame-voor-frame, vereisen pinnen te registreren van de gaten van het tandwiel, maar met moderne filmless camera's, goede stabiliteit krijgen in een reeks afbeeldingen veel eenvoudiger is.
Voor handmatige camera's brengt ik meestal de zoom en de focus met een kleine daling van hot melt lijm om te voorkomen dat de lens jiggling rond terwijl ik bezig ben.
Ik gebruik ook handmatige belichtingsinstellingen, zodat de blootstelling niet dansen rond van frame-voor-frame als onderwerp varieert. Een handbediende externe trigger is zeer nuttig, om te grijpen een frame voor elke stap van een reeks. Meestal willen ik grijpen ten minste één frame voor elke component of draad ingevoegd op een breadboard. Deze kunnen worden gedownsampled later indien gewenst.
In mijn atelier, lab, of iets dergelijks, ik meestal verf de muren zwart, en zwarte kleding dragen zodat heb ik betere controle van de verlichting. Als u niet committeren aan zwarte wanden willen, kunt u sommige zwarte doek tijdelijk gebruiken om een "blackground" of "blackdrop" (zwarte achtergrond of zwarte achtergrond) te maken. Ik vind dat de keuze van de verlichting veel belangrijker dan de keuze van de camera is; de meeste moderne camera's hebben voldoende resolutie, dus het verschil tussen een grote foto en een goede foto in lightspace in plaats van imagespace is.
Voor de foto's in mijn laatste Instructable ik een stuk van zwart acryl gelijmd aan mijn tabel, en vervolgens gelijmd mijn breadboard aan het acryl. Ik ook twee bureaulampen aan het acryl gelijmd en gelijmd een vloerlamp aan de vloer het om stabiel te houden. Na het voltooien van het circuit op het breadboard keek ik de lijm weg, zodat ik kon het breadboard heen en weer zwaaien en Toon van de radio golven als een vergrote werkelijkheid-overlay.
Het menselijk oog doet een werkelijk goed werk van de integratie van licht, zodat wanneer u iets heen en weer zwaaien het oog het mooi zien kunnen. Maar veel camera's doen een slechte baan van het vastleggen van een ware en nauwkeurige weergave van wat het oog ziet.
Als uw project licht produceert, heb je een echt grote kans om er echt schijnen, met behulp van meerdere belichtingen te vangen het project de manier waarop die het menselijk oog het ziet. In mijn geval nam ik een reeks beelden aan omgevingslicht, die ik genoemd als bestandsnamen zoals a1.jpg, a2.jpg, a3.jpg, etc. (een opeenvolging van beelden geschoten met omgevingslicht). Ik schoot een andere reeks beelden in het donker, met langere blootstelling, licht paden de dezelfde manier dat het oog ze ziet tonen. Het label deze h1.jpg, h2.jpg, h3.jpg,... voor de "hoofd", en t1.jpg, t2.jpg, t3.jpg, enz., voor de "staart". Het bovenstaande voorbeeld toont drie ambient licht beelden in de bovenste rij, drie "koppen" in de middelste rij en drie "cement" in de onderste rij. Elke cement werd gemaakt door de consolidatie van de twee afbeeldingen erboven.