Stap 2: Mijn oplossing hier gepresenteerd is een methode van het sleutelgat.
Sommige oplettende lezers zal onvermijdelijk erop wijzen dat alle sleutelgat methoden eigenlijk alleen maar zijn variaties op de hoek van eerste methode. Ja, je kon vertrekken uit de stukken van de rand op die eerste slice en alleen doen de hoeken en dus hebben vier sleutelgaten in plaats van slechts een. Ik zal ingaan op de voors en tegens van die in het Addendum. Voor nu zal ik verder gaan met het gebruik van één kijkgaatjes als dit is zoals die ik gewend ben is nadert en het gemakkelijker om uit te leggen met een sleutelgat dan vier.
Ik doe enkele stappen over en weer herhalen totdat de kubussen pop uit correct ten koste van de snelheid en sommige bewegingen zal het draaien van bepaalde stukken rond in een vaste, repetitieve patroon, dus afhankelijk van hoe de kubus watertje loper opwaarts u kan doorlopen het patroon slechts eenmaal als je geluk hebt, of meerdere keren als je niet vóór het gewenste resultaat gebeurt. Dus zal het aantal bewegingen en derhalve oplossen van tijd variëren.
Ik maak geen beweert dat deze aanpak de snelste is. Dit is zeker niet een oplossing voor speedcubing! Speedcubers zal altijd een oplossing die een cube in een substantieel aantal bewegingen lost hebben (ongeveer 55-60) zodat ze hebben een specifieke reeks van bewegingen voor elke situatie en hoeft nooit te vertrouwen op stom geluk voor een snel oplossen of resort herhalende beweegt, zodat hun methoden veel meer herkende patronen en memorized beweegt vereisen, en a lot more 3 dimensionale ruimtelijk vermogen en geheugen als de speedcuber moet visualiseren veel vooruit beweegt net als een schaker.
Deze methode is niet de langzaamste ofwel - dat zijn meestal de bovenkant naar beneden gelaagd oplossingen zoals ze meest altijd vergen veel van de bewegingen (130 +) en gebruik meer algoritmen en meer complexe algoritmen die moeilijk zijn te begrijpen en onthouden, ten minste voor mij! Hoek van eerste methoden waren eigenlijk begunstigd door snelheid cubers in de jaren 80 toen oplost in de 20 tot 30 tweede reeks werden het winnen van wedstrijden, en hebben pas onlangs (ok, onlangs voor me zou deze eeuw!) is verdrongen door de meer exotische oplossingen zoals de Fridrich, Roux, ZZ en Petrus methoden.
Wat onderscheidt deze methode is het een heb je de beste kans van de herinnering aan! In vergelijking met alle oplossingen die ik heb gezien, het gebruikt het minste aantal bewegingen (algoritmen) met het laagste aantal bewegingen per serie, en een groot deel van de oplossing is meer gebaseerd op eenvoudige intuïtie en gezond verstand dan spier geheugen. Ik zal het uitleggen van elke stap in detail aan u helpen te begrijpen wat er gebeurt, wat elke beweging doet en waarom je het doet zodat u wat weet te doen en hebben minder afhankelijkheid van spier-geheugen die met de tijd en gebrek aan praktijk verdwijnt impliciet.