In de details, die ik wilde bouwen voor een vriend van mij (Kim), een systeem met een robotachtige speler welke gebruikers kundig voor controle over het internet, via een Facebook applicatie met een automatische doelman zitten moeten. De gebruikers kunnen om de hoek en de kracht van de kick, maar ze hebben geen controle over de doelman, die willekeurig van links naar rechts, beweegt nadat de speler de opdracht voert te schoppen de bal. Ik geprogrammeerd een vertraging van 4-5 sec. nadat de speler de selectie van de hoek en de kracht maakt en de doelman begint te verplaatsen.
De gebruiker van de toepassing moet kunnen controleren van de positie (hoek) en de kracht van de kick van de bal vanuit een FB-toepassing.
Mijn eerste gedachte was om het Arduino gebruiken als mijn primaire microcontroller.
Hier zijn enkele foto's van de serverreactie gebouw.
Het spel is nu online en kun je het op het volgende adres of "zelfs Like" het... https://www.Facebook.com/Str8myway/app_316992568367853
Selecteer enkel "Het spel" nadat die geselecteerd "ΠΑΙΞΕ ΤΩΡΑ" het is in het Grieks en betekent "Speel nu"
Dan bent u in een que, wanneer uw beurt, selecteer kracht van de kick, vervolgens de hoek (voorbij de bal is) en druk op de knop Hit.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De belangrijkste hardware is:
Arduino Mega, met de Ethernet-shield
Aangepaste PCB naar station hogere spanningen met Arduino
Hardware voor de doelman (rails om verder te gaan, schakelt u over naar het herkennen van de randen en het centrum, voeding)
Hardware voor de speler (pneumatisch systeem voor schoppen de bal, verschillende druk elektronische ventielen, servo om te zetten van de speler, luchtcompressor)
Voeding en DC / DC converter
---------------------------------------------------------------------------------------------
Grote uitdagingen:
Communicatie via het internet, video en gegevens vertragen problemen,
Synchronisatieproblemen met de echte wereld-speler en de robot,
de beweging van de doelman blijft
de luchtdruk en de kicking snelheid was niet genoeg zelfs de kracht op de zuiger was enorm