Stap 3: Vier zijdig
Dezelfde beginselen wordt rekening gehouden bij het afbreken van het uit aan vier zijden. Het voordeel van het hebben van vier zijden is dat u een object uit vier unieke hoeken kunt weergeven. Door het plaatsen van vier camera's in 45 graden intervallen het geeft de illusie dat u rond het display wandelen kunt en meerdere mensen kunnen hetzelfde object vanuit verschillende gezichtspunten bekijken. Ook sterk verbetert de illusie dat een object in de fysieke ruimte zit. Hierboven ziet u een schematische voor de plaatsing van de vier camera's in een 3D-scène.
Het is belangrijk op te merken dat samen met de positie van de camera binnen de omtrek van een cirkel - u moeten zult om te draaien van de z-as van uw camera zodat deze overeenkomen met de honk-lijn van elk paneel. Het resulterende programma ziet er iets als Dit en deze (met 3D-model).
Deze 3D-scènes worden gegenereerd met behulp van three.js (een webGL-bibliotheek met behulp van javascript). U kunt echter deze scène met behulp van software die het ondersteunt 3D (After Effects, OpenGL, Maya, 3ds Max, ect.). De code die is gebruikt voor het maken van de meerdere camera's is als volgt:
Om de camera's, gebruikte ik de volgende code:
Voor dit experiment gebruikte ik een laser cutter te snijden van elke kant van het prisma van 12 x 12" transparante acrylaat plexiglas panelen. Wanneer verlijmd maakt (met behulp van een oplosmiddel), een prisma waar elke zijde 45 graden uit het horizontale vlak is. Ik plaatste de bron van het beeld op de bodem in dit voorbeeld, maar dit ontwerp kan eenvoudig worden omgedraaid ondersteboven. Daarmee zou de bron van het beeld minder zichtbaar te maken en kan de gebruiker beter richten op de inhoud weerspiegeld off van het prisma.