Stap 5: Firmware voor de RFduino: ontvangen van berichten
Het doel voor het programma op de RFduino is om berichten ontvangen van de Pi, verwerken en gebruiken van de sent waarden wijzigt u de kleuren van de RGB LED. We zullen de ontwikkeling van de code in deze 3 taken opsplitsen.
Ontvangen van berichten
De eerste stap is het schrijven van de code waarmee de RFduino berichten ontvangen van de Pi of elke andere BLE-geschikt apparaat. Het eerste wat dat we zullen opzetten is uitgezonden onder de id "Mijn BLE LED" en inactiviteit in de energiebesparende modus terwijl een bericht is ontvangen.
Als met elk programma dat is geschreven in de Arduino IDE, willen we de Setup en loop functies definiëren:
VOID Setup {}
Dit zijn de gegevens die we willen verschijnen in de advertentie
RFduinoBLE.advertisementData = "Mijn BLE LED";
Start de BLE-stack
RFduinoBLE.begin();
}
void loop {}
Overschakelen naar de modus power lager
RFduino_ULPDelay(INFINITE);
}
De functies van de RFduino die we called zijn standaard voor elk deel van de code die we schrijven met behulp van dit nette board. Om berichten te ontvangen, zullen we het toevoegen van de volgende 3 functies:
VOID RFduinoBLE_onConnect() {}
/ / Debug bericht afgedrukt op de seriële interface
Serial.println ("RFduino verbonden");
}
VOID RFduinoBLE_onDisconnect() {}
/ / Debug bericht afgedrukt op de seriële interface
Serial.println ("RFduino verbroken");
}
VOID RFduinoBLE_onReceive (char * data, int len) {}
Debug bericht afgedrukt op de seriële interface
Serial.println ("gegevens ontvangen:");
voor (int i = 0; ik Serial.print(data[i]);
Serial.println();
Serial.println(data);
}
Nu dat we de code hebt onderzocht, zijn we klaar om te uploaden naar onze RFduino. Om dit te doen, sluit de Module RFduino DIP en het schild van de USB-RFduino. Gaat u verder met de verbonden platen verbinden met de USB-poort van uw computer.
Na het uploaden van dit eenvoudige programma naar de RFduino, kunnen we het testen van de communicatie van/naar de Raspberry Pi!