Stap 3: Inzicht in het algoritme
Open het bestand bdtct.py in de teksteditor.
De bdtct.py-code doet volgende:
1. rekening houdend bij het invoeren van de gegevens door "GLB = cv2. VideoCapture(-1)"
2. re-sizing het videoframe aan kleinere grootte van 320 x 240, zodat onze rpi kunt stak meer frames per seconde.
3. het creëren van visuele elementen zoals windows "HueComp", "SatComp", "ValComp" met de respectieve min en max schuifregelaars.
4. omzetten in de ingang van BGR HSV systeem "hsv = cv2.cvtColor (frame, cv2. COLOR_BGR2HSV)"
5. Verdeel de kleurtoon, verzadiging en waarde onderdelen.
6. drempelmethode elk onderdeel volgens drempel bereik gedefinieerd door de respectieve min en max schuifregelaars om een binaire thresholded beeld (zie bovenstaande afbeelding) te krijgen
7. logisch en de thresholded tint, saturarion, waarde componenten samen om een ruwe binaire image waarin alleen de tabel tennisbal de pixels wit zijn, rest alles is zwart. (zie hierboven foto)
8. de ge-and image smoothing "sluiten = cv2. GaussianBlur(closing,(5,5),0)"
9. met behulp van HoughCircles detecteren cirkels in de afbeelding
10. tekening gedetecteerd cirkels op het oorspronkelijke input frame.