Stap 3: Bouw van de hersenen
Nu dat ik had vier deelnemer knoppen was het tijd om de hersenen van de Quiz-O-Tron 3000 maken. Dit zou de eerste knop ingedrukt en lock-out van de anderen voor het tijdig detecteren. Het zou ook een LED om aan te geven welke knop werd ingedrukt eerst verlichten. Er zijn een aantal elektronische methoden die kunnen worden ingezet om deze doelen te bereiken. Ik besloot om een Arduino gebruiken aangezien ik was al bezig met enkele andere Arduino projecten en delen beschikbaar had.
Voor degenen onder u niet vertrouwd zijn met de Arduino is een microcontroller gebaseerde ontwikkelplatform en een wonder van de elektronica-leeftijd dat verminderde de tijd die nodig is om dit project te voltooien. Microcontrollers zijn relatief eenvoudige computers die interface met andere elektronische apparaten (sensoren, schakelaars, motoren, lichten, enz.) en onder softwarecontrole, zijn in staat om te communiceren met de echte wereld. Er zijn veel verschillende soorten microcontrollers rond vandaag en je vindt ze bijna overal. Auto's, consumentenelektronica en hobby robots, te noemen, zijn grote gebruikers van microcontrollers.
De Arduino is een "open source hardware" microcontroller-ontwikkelplatform gebaseerd op de Atmel microcontrollers. Ze zijn zeer krachtig, relatief goedkoop en gemaakt van de oprichting van de Quiz-O-Tron 3000 gemakkelijker omdat de meeste van de kritische functionaliteit is ontwikkeld in software.
De eerste foto toont de Arduino Uno, die vanaf oktober 2010, is de nieuwste versie van het ontwikkelplatform. In de foto ziet u de grote geïntegreerde schakeling die de Atmel microcontroller chip is. Rond dat is een bos van steun circuits ontworpen voor snelle hardware en software prototyping. Dit kan we snel toevoegen van verbindingen aan externe elektronische onderdelen en software uploaden naar de microcontroller. We kunnen dan interface naar en bedienen van andere apparaten (zoals onze grote knoppen en LEDs).
De Arduino communiceert met apparaten waarop het is aangesloten via een aantal input en output pinnen. De input pinnen kunnen verschillende spanningen die afkomstig zijn uit onderling verbonden hardware zin. En de pennen kunnen verzenden onderling verbonden hardware verschillende spanningen. Deze input en output spanningen zijn binnen een bereik van 0 tot 5VDC.
Verbinding met de microcontroller input en output pinnen zijn behandeld door de zwarte trui sockets gelegen langs de randen van de Arduino board. U kunt individuele draden aansluiten op deze vrouwelijke headers of maak een printplaat met mannelijke headers die omhoog mate met de vrouwelijke headers op de Arduino board. De elektronica die u bedienen met de Arduino wilt kunnen worden gebouwd op deze paring printplaat. Dit leidt tot wat wordt aangeduid in de wereld van de Arduino als "schild".
De tweede foto toont het voltooide Quiz-O-Tron 3000 schild dat is klaar om te worden gekruist met een Arduino. De derde foto ziet u wat het schild eruitziet wanneer gekruist met de Arduino Uno. Details over de elektronische functionaliteit die werd uitgevoerd op dit schild zal volgen.