Stap 6: Bouwen de controle sokkel
Maak een doosje triplex onder te houden van de elektronica. In teamkleuren verf en lijm op laser gesneden acryl belettering (optioneel).
Tot slot de boorgaten voor joysticks.
De volgende code uploaden naar je Arduino (met Wireless Xbee schild):
int fbVal=0; int lrVal=0; int fbVal_last=0; int lrVal_last=0; int fbVal_1=0; int lrVal_1=0; int fbVal_last_1=0; int lrVal_last_1=0; int currentState=1; int lastState = 1; int currentState_1=1; int lastState_1 = 1; void setup(){ pinMode(A0,INPUT);//lr pin, pin 2 of joystick pinMode(A1,INPUT);//fb pin4 of joystick pinMode(A3,INPUT);//lr pin, pin 2 of joystick pinMode(A4,INPUT);//fb pin4 of joystick Serial.begin(9600); } void loop(){ lastState = currentState; lastState_1 = currentState_1; fbVal_last = fbVal; lrVal_last = lrVal; fbVal_last_1 = fbVal_1; lrVal_last_1 = lrVal_1; lrVal = analogRead(A0); fbVal = analogRead(A1); lrVal_1 = analogRead(A3); fbVal_1 = analogRead(A4); if (lrVal<500){ if (fbVal<500){ currentState = 1; } else if(fbVal<600){ currentState = 2; } else if(fbVal>599){ currentState = 3; } } else if (lrVal<600){ if (fbVal<500){ currentState = 4; } else if(fbVal<600){ currentState = 5; } else if(fbVal>599){ currentState = 6; } } else if (lrVal>599){ if (fbVal<500){ currentState = 7; } else if(fbVal<600){ currentState = 8; } else if(fbVal>599){ currentState = 9; } } if (lrVal_1<500){ if (fbVal_1<500){ currentState_1 = 10; } else if(fbVal_1<600){ currentState_1 = 11; } else if(fbVal_1>599){ currentState_1 = 12; } } else if (lrVal_1<600){ if (fbVal_1<500){ currentState_1 = 13; } else if(fbVal_1<600){ currentState_1 = 14; } else if(fbVal_1>599){ currentState_1 = 15; } } else if (lrVal_1>599){ if (fbVal_1<500){ currentState_1 = 16; } else if(fbVal_1<600){ currentState_1 = 17; } else if(fbVal_1>599){ currentState_1 = 20; } } if(lastState != currentState) { Serial.write(currentState); } if(lastState_1 != currentState_1) { Serial.write(currentState_1); } delay(20); }
Tot slot was de verzendende Arduino aangesloten op twee joysticks. Het bewaakt het signaal van de twee ingangen voor elke joystick met de analoge ingangen. Vervolgens ten opzichte van deze signalen met een drempelwaarde en verstuurd naar een stukje van de gegevens dienovereenkomstig.