Stap 14: Het programma
Het bijgevoegde zip-bestand downloaden. Unzip het en de PS2Keyboard en MatrixDisplay mappen naar je Arduino Bibliotheken map verplaatsen. Deze code is compatibel met de Arduino IDE 1.0 dus als je een oudere versie van het werk voor het programmeren van het teken. Openstellen van de code in de Arduino IDE, sluit uw computer aan de Ardweeny met de FTDI programming adapter, en uploaden van de schets. Als het goed is, zal even later het display oplichten met de standaardtekst. Haal de programmeur, sommige batterijen laden in de batterijpakken (indien u gonna batterijstroom worden gebruikt), en schroef op de achterkant staan vermeld. U bent helemaal klaar!
De code voor de Ardweeny is gebaseerd op twee open source-bibliotheken, Arduino: PS2Keyboard (http://www.arduino.cc/playground/Main/PS2KeyboardExt2), en MatrixDisplay, die begon als een draad op het forum van de Arduino en wordt nu gehost op http://milesburton.com/HT1632_Arduino_%22Matrix_Display%22_Library_for_the_Sure_2416_and_0832. De code gebruikt van een interrupt routine om te lezen van de raw codes vanuit het toetsenbord scannen en op te slaan ze, dan zoekt het juiste karakter in een array van lettertype glyphs voordat pixel-specifieke opdrachten naar de display-panelen.