Stap 7: Pseudo Code
1. code voor de tijdopnemer 0-interrupt
interr:; T0 interrupt
cjne r6, #0ffh, sk
MOV r6, #00 h
aaan disp
sjmp sk1
SK:
MOV r6, #0ffh
SK1:
CLR-tf0
RET
Deze interrupt is bedoeld voor elk segment aan reguliere speeltijd interval weer te geven. De interrupt wordt uitgevoerd na elke overloop timer 0, die met verstelbare tijdsintervallen overloopt.
2. code voor de externe Interrupt
; EXT0
interruupt
interr1:
CLR tr1
CLR-tr0
MOV a, th1
MOV-r1, een
MOV a, tl1
MOV r0, een
MOV r3, #00 h
MOV r2, #160
niettoteenhogeropvra div16_16
MOV a, r2
subb a, 0ffh
MOV th0, een
MOV tl0, een
MOV th1, #00 h
MOV tl1, #00 h
setb tr1
setb tr0
MOV r0, #23 h
MOV r5, #00 h
MOV r6, #00 h
RET
Deze interrupt voert de basistaak van de synchronisatie. Het ook
Hiermee herstelt u de karakter-aanwijzer (R0), het segment aanwijzer (R5). Een ander ding uitgevoerd in deze interrupt is, de vorige keer aantal segmenten wordt verdeeld, waardoor het afsluitende resultaat zal worden opgeslagen in het register van de timer TH1