Stap 3: Sommige wiskunde!
Zo, nu hebben we de tijd en de afstand. Laten we Bereken de snelheid!
De snelheid ligt op een afstand door een tijd zoals kilometer per uur of mijl per uur. Basicly is de formule voor de snelheid:
V = D/T
Met:
-V als snelheid in meter door seconde (m/s).
-D als afstand in meter (m).
-T als de tijd in seconden (s).
Vergeet niet, in mijn geval ik op 10 meter van het doel was. We kunnen lezen dat de tijd die is verstreken tussen de opname en de gevolgen: 0.333 seconden dan V = 10/0.333 = 30.03 m/s bijna 108 km/h!
Het zou grappig zijn voor het berekenen van de kinetische energie! Laten we het doen:
EG = 0. 5 * m * V²
Met:
-EG als kinetische energie in Joule (J)
-m als massa in kilogram (kg).
-V als snelheid in meter door seconde (m/s).
In mijn geval is de massa van de pijl 30 gram dan: EG = 0,5 * 0,030 * 30.02² = 13.52 J! Niet slecht!
Ik ben met behulp van eenheden van het internationale systeem, bent u vrij om het gebruik van andere eenheden te hebben van uw snelheid resulteren in FPS bijvoorbeeld...
Hebben een waarde is beter dan niets. Deze methode kunt u een gemiddelde snelheid op X meter te berekenen. De maximale snelheid bereikt door uw projectiel is highter dan de waarde die u kan vinden.