Stap 2: Instellen van constanten
Constanten worden gebruikt om gemakkelijker de code te hanteren. Het is eigenlijk net als bepaalde hardware bellen door een naam zodat u kunt bijhouden van het. Dit helpt wanneer je programma een heleboel dingen tegelijk zoals LED's, drukknoppen, sensoren, ect. Hier is een ander voorbeeld.
Const int button1Pin = 2;
Const int button2Pin = 3;
Const int led1 = 11;
Const int led2 = 12;
Const int led3 = 13;
Dit is te zeggen ik heb 2 drukknoppen en 3 LED's.
VOID Setup {}
pinMode (button1Pin, INPUT);
pinMode (button2Pin, INPUT);
pinMode (led1, OUTPUT);
pinMode (led2, OUTPUT);
pinMode (led3, OUTPUT);
}
void loop {}
int button1State, button2State;
button1State = digitalRead(button1Pin);
button2State = digitalRead(button2Pin);
Als ((button1State == LOW)
& &!
(button2State == low))
{
digitalWrite (led1, hoge);
}
anders
{
digitalWrite (led1, laag);
}
Als ((button2State == LOW) & &! (button1State == low))
{
digitalWrite (led2, hoge);
}
anders
{
digitalWrite (led2, laag);
}
Als ((button1State == LOW) & & (button2State == LOW))
{
digitalWrite (led3, hoge);
digitalWrite (led2, laag);
digitalWrite (led1, laag);
}
anders
{
digitalWrite (led3, laag);
}
}
Dit lijkt misschien veel, maar voor nu gewoon concentreren waar ik dingen zoals led1 of button2Pin gebruikt, sprak ik specifiek over dat stuk van hardware. Ik zal het uitleggen van de if en anders verklaringen later. Voor nu is hier sommige meer vocab.
Aan het begin van ongeldig lus was er een andere constante was:
int button1State, button2State = dit is een andere naam maar het is voor de toestand van de knop (ingedrukt of niet geduwd)
button1State = digitalRead(button1Pin) = de staat van button1Pin (de eerste knop)
button2State = digitalRead(button2Pin) = de staat van button2Pin (de tweede knop)
WAARSCHUWING: ALOT VAN FOUTEN KOMEN UIT DE CODE WORDT GESCHREVEN DE VERKEERDE MANIER, ZORG ERVOOR DAT ELK DING IS GOED.