Stap 3: MPLAB X gebruikt om te herstellen van de chipKIT DP32 bootloader
Met de IDE setup moet u nog steeds om te herstellen van de bootloader om de DP32 te werken met Arduino. Hier, dit zal gebeuren met behulp van de MPLAB X, gegeven hoe het was voor de YorkU EECS 2021 cursus (met andere woorden, al geïnstalleerd voor mij). Gelukkig, is er al een gids die precies dat doet! Natuurlijk, zou de UI een beetje, heb veranderd dus hier met meer recente foto's is:
1. Pak de bootloader hier en extract de. Hex bestand in een map, of kopie plak de volgende link naar de adresbalk: https://reference.digilentinc.com/_media/chipkit_dp32:chipkit_bootloader_dp32.zip
1.1. in het geval dat de link niet werkt, de bootloader kan worden gevonden hier onder "Design Resources". Of nogmaals Kopieer deze link: https://reference.digilentinc.com/chipkit_dp32:chipkit_dp32
2. Sluit de chipKIT dp32 samen met de programmeur. Dit moet gebeuren vóór de opening van MPLAB X.
3. open MPLAB X, en ga naar bestand -> HEX/ELF... (Vooraf) Bestand
4. het vermogen van de instellingen zoals getoond.
A. voorgebouwde Filename - dit moet het hex bestand uit stap 1 hebt uitgepakt.
B familie/apparaat - dit moet "32-bit MCUs (PIC32)". Schakel de andere opties niet of de chip voor "Apparaat" niet weergegeven. Scroll naar beneden voor het apparaat en klik op de getoonde optie of plakken: PIC32MX250F128B
C Hardware Tool - dit is waar u selecteert de programmeur voor de chip. De naam kan afwijken op basis van wat u verbruikt, maar het moet worden vermeld op de bodem onder "Andere hulpmiddelen". Dit wordt niet weergegeven als stap 2 was overgeslagen. Probeer sluiten en heropening van de IDE als het het niet herkent.
Klik op "Volgende" onderaan.
5. Raak niet een van de andere instellingen. Zorg ervoor dat "Set als belangrijkste project" echter is aangevinkt. Klik op "Finish"
6. de "venster Output als wordt weergegeven, moet zeggen:
Laden code van /chipkit_bootloader_dp32/chipKIT_Bootloader_DP32.hex...
Laden voltooid
Waar is de plaats waar de hex bestand zich bevindt. Een groene driehoek moet ook beschikbaar zijn op de bovenste balk. Klik op het. Als het niet groen zoals afgebeeld, moet u dat de juiste programmeur is geselecteerd.
7. als het goed is, verschijnt het uitvoervenster onderaan:
Programmering...
Volledige programmering/controleren
Zoals aangegeven in de afbeelding. De groene LED knippert ook.