Stap 4: Toe te voegen in de Code pt. 2
Private Sub CmdIniCB_Click)
End Sub
Als willen vóór, we de volgende code tussen die twee lijnen toevoegen:
Instellen van spelbord = ActivePresentation.Slides(1) Met ControlBoard
. LabelOne.Caption = gameBoard.Shapes(21). TextFrame.TextRange.Text
. LabelTwo.Caption = gameBoard.Shapes(22). TextFrame.TextRange.Text
. LabelThree.Caption = gameBoard.Shapes(23). TextFrame.TextRange.Text
. LabelFour.Caption = gameBoard.Shapes(24). TextFrame.TextRange.Text
. LabelFive.Caption = gameBoard.Shapes(25). TextFrame.TextRange.Text
. CmdOne1.Caption = gameBoard.Shapes(1). TextFrame.TextRange.Text
. CmdOne2.Caption = gameBoard.Shapes(6). TextFrame.TextRange.Text
. CmdOne3.Caption = gameBoard.Shapes(11). TextFrame.TextRange.Text
. CmdOne4.Caption = gameBoard.Shapes(16). TextFrame.TextRange.Text
. CmdTwo1.Caption = gameBoard.Shapes(2). TextFrame.TextRange.Text
. CmdTwo2.Caption = gameBoard.Shapes(7). TextFrame.TextRange.Text
. CmdTwo3.Caption = gameBoard.Shapes(12). TextFrame.TextRange.Text
. CmdTwo4.Caption = gameBoard.Shapes(17). TextFrame.TextRange.Text
. CmdThree1.Caption = gameBoard.Shapes(3). TextFrame.TextRange.Text
. CmdThree2.Caption = gameBoard.Shapes(8). TextFrame.TextRange.Text
. CmdThree3.Caption = gameBoard.Shapes(13). TextFrame.TextRange.Text
. CmdThree4.Caption = gameBoard.Shapes(18). TextFrame.TextRange.Text
. CmdFour1.Caption = gameBoard.Shapes(4). TextFrame.TextRange.Text
. CmdFour2.Caption = gameBoard.Shapes(9). TextFrame.TextRange.Text
. CmdFour3.Caption = gameBoard.Shapes(14). TextFrame.TextRange.Text
. CmdFour4.Caption = gameBoard.Shapes(19). TextFrame.TextRange.Text
. CmdFive1.Caption = gameBoard.Shapes(5). TextFrame.TextRange.Text
. CmdFive2.Caption = gameBoard.Shapes(10). TextFrame.TextRange.Text
. CmdFive3.Caption = gameBoard.Shapes(15). TextFrame.TextRange.Text
. CmdFive4.Caption = gameBoard.Shapes(20). TextFrame.TextRange.Text
Eindigen met
Nogmaals, in de eerste regel wordt spelbord gelijk is aan de eerste dia in de presentatie. Het volgende gedeelte dan begint "Met ControlBoard." Wat deze regel doet is sparen ons een beetje te typen. Voor elke regel tussen zal de "met" en de "eindigen met" het programma automatially toevoegen "ControlBoard" aan het begin van de regel. Bijvoorbeeld, de regel na "met ControlBoard"Start"LabelOne.Caption," in werkelijkheid wordt deze behandeld als zijnde hetzelfde als "ControlBoard.LabelOne.Caption." Als je kijkt naar de hele lijn kunt u zien dat wij het bijschrift (de tekst die we op het computerscherm zien) nemen van LabelOne en daarmee hetzelfde als de tekst van vorm 21 (de eerste categorie) van dia 1 (het bord). Verder omlaag in de lijst kunt u zien dat we wijzigingen in de ControlBoard aanbrengen zodat het ziet er hetzelfde uit als het bord. (Opnieuw het beeld wordt gegeven om te helpen met de getallen van de vorm van het bord).
Vervolgens willen we Dubbelklik op de "Start PowerPoint-presentatie" en voeg de volgende code op dezelfde wijze als vóór:
Met ActivePresentation.SlideShowSettings
. AdvanceMode = ppSlideShowManualAdvance
. ShowType = ppShowTypeKiosk
. Run
Eindigen met
Onderhand ziet dat de "Met" en "End With" vertrouwd zijn. Wat we doen met deze code is het opzetten van de presentatie handmatig de dia's, met behulp van het type voorstelling Kiosk (twee monitoren) en de presentatie vervolgens te starten. Vervolgens dubbelklikt u op de "Einde PowerPoint-presentatie" en voeg de volgende (moeten zelf-explanitory):
ActivePresentation.SlideShowWindow.View.Exit
Nu we naar de "Toon spel Board" (Dubbelklik op de knop) verplaatsen en toevoegen:
ActivePresentation.SlideShowWindow.View.GotoSlide (1)
U moet krijgen vrij goed met de code nu, en ik ben er zeker van dat u begrijpt dat wanneer deze knop wordt geklikt deze de presentatie terug naar dia nummer één verandert.
Vervolgens is de "Definitieve gevaar" knop (dubbelklikken) en het mag niet verbazen dat de code de volgende is (wachten! Voordat op zoek, kun je raden wat is it gonna be?):
ActivePresentation.SlideShowWindow.View.GotoSlide (22)
Nu dat we klaar bent met de ver rechts kolom van knoppen, allemaal vertrokken we hebben de spel knoppen. I 'm gonna verlenen u naar de wetboek voor de top links van de knop (CmdOne1) en laat het aan u in te vullen de rest (als u liever niet, je kunt nog steeds naar het PowerPoint-presentatiebestand in de laatste stap van dit instructable en het nemen van daar).
Dubbelklik op CmdOne1 en tussen de twee lijnen toevoegen de volgende handelingen:
ControlBoard.CmdOne1.Caption = ""
ActivePresentation.Slides(1). Shapes(1). TextFrame.TextRange.Text = ""
ActivePresentation.SlideShowWindow.View.GotoSlide (2)
Wanneer we dat knop nu bij het uitvoeren van het spel, wat het zal doen is nemen het bijschrift (wat we zien op de knop) van het ingedrukt en verwijdert u het nummer dat op het, vervolgens neemt op het bord (dia 1 van de presentatie) met de corresponderende plek en Hiermee verwijdert u de waarde van de prijs uit die ook (zodat niemand in de toekomst denk die plek dat zal) klikt en vervolgens op de laatste regel code neemt ons mee naar de dia antwoord voor die plek (alle drie dingen gebeuren zo snel dat het alleen lijkt dat we naar de antwoord-dia gaat). Alles wat we moeten doen is in die code toevoegen naar de andere knoppen (en corrigeren voor de juiste knoppen/vormen/dia's) en we hebben met klaar het coderen van de macro!!