Stap 14: Uitvoeren en testen van de code
Als u het project wilt uitvoeren, moet u downloaden en installeren van de Arduino SDK. Je kunt het krijgen van http://arduino.cc/en/main/software.
Neem de map 'PolarizingWindowLib' en plaatst u deze in de omslag van bibliotheken voor de Arduino map (meestal C:\Users\Username\Documents\Arduino\libraries). Ga dan naar https://learn.adafruit.com/tsl2561/use, download de 'Adafruit_TSL_2561 V2' en de 'Adafruit Sensor' bibliotheek en deze ook toevoegen aan uw map ' Bibliotheek '.
Open de 'PolarizingWindow.ino' met uw arduino-sdk.
Het programma gaat via de volgende procedure:
In eerste instantie die het initialiseert sleutel waarden en stelt de ring naar de uitgangspositie zodat het venster geopend is toen het spanning voor de eerste keer krijgt. Dus de ring is roteren tegen de klok in (vooraanzicht) tot het eerste lampje barrière wordt geactiveerd.
Het programma schakelt nu in de hoofdlus. Het venster zal nu reageren op de waarde die is gemeten door de helderheid sensor, gebruik de stappenmotor te bewegen van de ring en controleer de lichtschermen om ervoor te zorgen of de ring de juiste positie heeft bereikt.
Het besturingselement helderheid werkt op de volgende manier: met behulp van de helderheid sensor het programma een aantal waarden meet en berekent een gemiddelde om te beslissen of de ring moet worden verplaatst om het venster in een andere staat of niet. Na het bereiken van een nieuwe voorwaarde zal het programma een bepaalde periode van tijd voordat hij reactieve weer wachten. Dit zorgt ervoor dat het venster zal niet snel schakelen terug en vierde tussen verschillende staten wanneer de licht intensiteit dicht bij sommige grenswaarde.
Bijgevoegd is een voorbeeld hoe onze venster werkt.