PiBox (6 / 7 stap)

Stap 6: Schrijven van spellen

Nu dat je je alle bestanden hebt ingesteld, is het tijd om te schrijven van de werkelijke spellen. Ik ben een eenvoudig spel dat ik schreef dat wordt uitgevoerd, zodat u kunt testen of dit project uit verbonden. U kunt dit kopiƫren naar een flash drive en zet het in de map PiBox.

Als u wilt schrijven je eigen spel, een nieuwe python-bestand te openen.

Hier zijn een aantal basisprincipes om u begonnen te krijgen, kun je kijken naar mijn voorbeeld sommige van de concepten om beter te krijgen:

-U moet importeren RPi.GPIO als GPIO

-instellen van de pinnen zoals ik deed in mijn voorbeeld

-Wanneer u controleren wilt als een wordt ingedrukt, stelt u een variabele op GPIO.input(pin#)

-in mijn voorbeeld links is 17, rechts is 18, en het vuur knop is 21

-u kunt alle modules die je wilt, maar ik heb geconstateerd dat pygame is vrij eenvoudig te gebruiken

-Instellen op uw scherm:

(scherm name)=pygame.display.set_mode ((breedte, hoogte))

-Nu heb je een venster dat met de afmetingen voor breedte X hoogte verschijnen zal

-de opdracht sluiten is pygame.quit()

-voor meer basics check deze site voor een goede inleiding:

https://www.pygame.org/docs/tut/Tom/MakeGames.html

Gerelateerde Artikelen