Stap 1: De chocolade Dispenser
Wanneer ik een stukje hardware ontwerp, beginnen ik met het spelen rond in SketchUp. Hier zijn de tekeningen die ik heb gemaakt:
Een servo aangedreven oplossing leek te zijn de meest robuuste aanpak. Mijn ontwerp neemt een kaart-vormige Opdringer verplaatsen binnen een kanaal wilt uitwerpen van de chocolade bodembar op de stack. Als de servo sweeps linksom, de push-card dia's een chocoladereep door een opening aan de voorkant van de bak. Wanneer de servo veegt met de klok mee, de kaart keert terug naar zijn uitgangspositie achter de hopper en de stack van chocolade te vallen in de hopper, dus het resetten van het mechanisme is toegestaan.
Het lijkt eenvoudig genoeg, maar voordat ik geïnvesteerd in het materiaal, bouwde ik een prototype van karton. Er waren sommige hikken bij het vertalen van karton op een meer rigide materiaal (in casu: acryl) maar het werkte groot! Hier is een foto van mijn kartonnen prototype en mijn laatste acryl onderdelen side-by-side:
De servo gebaseerd mechanisme eindigde als uiterst betrouwbaar. Helaas vanwege de beperkingen van het besturingssysteem, kan niet hetzelfde gezegd worden van de bibliotheek van de servo pcDuino. Om deze situatie te verhelpen, ik besloten om de last van het pulserende van de servo af van de pcDuino en een SparkFun RedBoard opgenomen in mijn dispenser. De code op de RedBoard is werkelijk eenvoudig: zodra een bepaalde pin lage werd getrokken, zou vegen de servo één richting, een paar milliseconden vertraging, en de servo terug naar de beginpositie. Alle de pcDuino moet doen is nu Trek de pin van die RedBoard laag als u wilt afzien van chocolade!
Voordat we in de pcDuino-kant van de dingen springen, laten we praten over hoe deze hele zaak wordt ingesloten...