Stap 3: Programmeren van de Arduino
De code van de Arduino is eenvoudig - het bevat meerdere als verklaringen die de status van de knoppen controleren en verzend de toets indrukt als de knoppen hoge zijn (indrukken) anders zij doen niets. Het roterende coderingsprogramma gebruikt interrupts te controleren voor veranderingen en een teller houdt spoor van het huidige volume. Deze variabele wordt gebruikt voor het toewijzen van een PWM output waarde van de RGB-LEDs de verlichting volgens het volume aanpassen. Als u het volume hebt opgemaakt, de acryl helderheid van blauw langzaam zal toenemen, en wanneer u op dempen, het acryl licht rood op. Ik zal toevoegen van wat meer kleurveranderingen, bijvoorbeeld wanneer u op een knop gaat het groene, drukt u op een andere knop gaat het gele enz.
Er zijn #define definities aan de bovenkant van de code die op de pinnen voor elke knop wijzen. U kunt deze pincode aan jezelf, hoewel als u dit doet precies hetzelfde doen niet wijzigt deze pin-nummers aanpassen. Ze zijn volgens het schema in de volgende stap. Hoeft u niet te veranderen om het even welk van het Wetboek, tenzij u de code, die het is heel behoorlijk begrijpt te begrijpen.
Opgelet: nogmaals, dit Instructable werkt alleen met Arduino Leonardo of Arduino Pro Micro - een Arduino die ondersteuning biedt voor verborgen functionaliteit als een USB-host. Zorg ervoor dat je Arduino compatible! Hebt u een andere Arduino, dan ja het is mogelijk om te doen, maar geloof me, het is zeer lang en de moeite niet waard. Aankoop en Arduino Pro Micro van eBay en bespaar jezelf de hoofdpijn!: Arduino Pro Micro - eBay
Bij het selecteren van het apparaat in de Arduino IDE zorg ervoor te kiezen de juiste is.
Let op: Als u van capacitieve knoppen gebruikmaakt is u uploaden van de 'mediavolcontrollerHIDcapacitive.ino' bestand anders wilt als u normale voelbare knoppen gebruikt dan u wilt uploaden van het bestand 'mediavolcontrollerHIDwithLED.ino'.