Stap 3: opties
Hier is een paar dingen die je zou kunnen doen:
MIJNEN
Met deze regel krijgt elke speler drie "mines" overal plaatsen aan hun kant van het veld (gebruik centen op de standaardisering van de grootte). Als deze zijn getroffen door een vijandelijke soldaat, ze ontploffen en de aanvallende soldaat verliest een leven-punt.
EXTRA TYPEN
Gebruik verschillende soorten soldaten meer verscheidenheid aan het spel toevoegen. Hier is een paar:
Bommenwerper: Kan mijnen binnen drie duim van het middelpunt van zijn hoofd gooien.
Barbaar: Hetzelfde als knight, maar ze kunnen alleen aanval binnen twee duim van het midden van het hoofd en doen twee schade in plaats van één.
Medic: Een punt extra leven terug kan geven aan elke soldaat binnen drie duim van het centrum van hun hoofd, maar kunnen niet genezen de dezelfde soldaat tweemaal in een rij (dat wil zeggen ze moeten genezen iemand anders vóór de eerste opnieuw genezing).
WINKEL:
Dit is handig voor wanneer je met extra soldaat typen speelt. Aan het begin hebben de spelers geen soldaten of mijnen. Voordat u begint een spel, krijgt elke speler 30 punten te besteden aan de winkel. Soldaten kost vijf punten, mijnen kost twee. De victor aan het einde van het spel krijgt een extra tien punten te besteden, en het spel opnieuw opgestart zoveel maal als u wenst.
PLOTSELINGE DOOD
Ninjas en boogschutters krijgen enige krijg twee leven punten, en ridders krijgen drie. Dit is goed voor korte spelletjes, wanneer geen van beide spelers de tijd of aandacht span heeft.
FORT
Dit kan een spel door uur verlengen en een strategisch punt toevoegen. Elke speler krijgt een fort, getraceerd van iets groter dan een cent, zolang beide spelers zijn bijvoorbeeld te gebruiken, de wijk, de gum, de enz. Spelers kunnen bewegen hun soldaten terug naar dit punt en aan te raken, verklaren "base" als alle soldaten aan te raken zijn genezen twee punten van het leven. Maar, als de tegenstander de base met een aanval raken kan voordat de andere speler het verlaat kan, nemen alle soldaten aan te raken een schade. Het fort zelf heeft zeven punten van het leven van zijn eigen en dat er veel schade kunt nemen voordat het wordt vernietigd.
KILTER
Dit is een optionele regel bedoeld om argumenten. Als een speler denkt de andere was niet meet vanaf het midden, of was aanvallen buiten hun bereik (d.w.z. "uit kilter") kan de speler verklaren "Kilter" en de andere speler moeten het herschrijven zonder een klacht.