Stap 3: Elektrische Design
De afbeelding hierboven is het algemene schema/aansluiting-diagram voor het systeem. De circuits en vergadering worden toegelicht meer in de diepte over de volgende stappen.
Belangrijkste Controller
Ik ben met behulp van de Intel Edison gemonteerd op de Arduino breakout board. De Edison heeft veel GPIO en meer geheugen dan ik ooit kon gebruiken voor een ingesloten project, zodat het werkt groot als de hoofdprocessor. De Edison opiniepeilingen de sensoren voor het opsporen van ballen, leest de input van de arcade-besturingselementen, en controleert de servo's en matrices via haar I2C pinnen.
Motorische controle
PaDrinkO heeft twee afzonderlijke motor systemen: één voor servo control en de andere voor de peristaltische pompen. De Edison bepaalt de servo's via een PWM stuurprogramma schild dat via I2C communiceert. Ik ben alleen met behulp van twee van de PWM-pinnen op het schild voor de servo's, maar het bespaart een pin en bevrijdt de Edison uit moeten voortdurend servo positie te handhaven. De pompen hoeft alleen te worden uitgevoerd in één richting, dus ik koos om te rijden ze direct via MOSFETs.
Input
De joystick en arcade knop zijn normaal open eindschakelaars en rechtstreeks naar de Edison zijn aangesloten. Ik ben met behulp van de ingebouwde pullup weerstanden, zodat ze eenvoudig te lezen en vereist geen extra steun circuits.
Geluidseffecten
Voor feedback van gebruikers voegde ik een triggermodule geluidseffecten, die een specifieke .wav-bestand wordt afgespeeld wanneer een van haar pinnen laag worden getrokken. De ingangen zijn rechtstreeks verbonden met de output van de sensoren, die ook aan de Edisons gebonden zijn GPIO. Wanneer een sensor wordt geactiveerd, is de signaal-pin laag, triggering van een geluidseffect en gespeeld op twee 3 wattssprekers getrokken.
(WAV-bestanden zijn gekoppeld met het programma op stap 10)
Sensoren
De Edison detecteert de locatie van de bal door de polling acht photointerruptors voor een digitale laag signaal. Een interruptor aan de boven- en onderkant van het speelveld staat het te detecteren als een bal goed heeft zijn afgeleverd. De resterende zes sensoren zijn "doelen" die het mogelijk om te scoren maken.
Alfanumerieke LEDs
Vijf sets van alfanumerieke led breakout boards make-up het scorebord. Ik koos voor deze omdat ik heb gewerkt met hen voor, zij kunnen worden aangestuurd via I2c, zodat voor twee pinnen ik 280 LEDs kunt beheersen. Deze zorgen voor een grote, retro-stijl display dat is zowel heldere en gemakkelijk leesbaar op een afstand. Elke module bestaat uit vier tekens, dus ik koos voor het gebruik van vijf geeft voldoende ruimte voor het weergeven van de huidige speeltijd en de score toe te staan.
Stroomverdeling
De gehele machine wordt aangedreven door twee stroomvoorzieningen: één 12V na contact en de andere 5V. De 12V levering biedt huidige voor de motoren van de pomp, terwijl de levering 5V alles anders bevoegdheden. Deze zijn elk verbonden met een vat jack adapter, waardoor ze gemakkelijk aan klemmenstroken voor stroomverdeling worden bedraad.