Stap 4: Inwikkeling de IP-blokken samen
In deze stap, zullen we alle van de IP-blokken samen wikkel.
Constante:
-Stel dat altijd uitgang hoog
AXI GPIO 0:
-Maak deze een tweekanaals GPIO met kanaal 1 outputten 16 bits en 2 outputten 5 bits kanaal. De 16-bits is voor het adres van de vga-buffer en de 5 bits is voor de waarden van de rode pixels.
AXI GPIO 1:
-Maak deze een tweekanaals GPIO met kanaal 1 outputten 6 stukjes en 2 outputten 5 bits kanaal. De 6 bits is voor de waarden van de groene pixels en de 5 bits is voor de waarden van de blauwe pixels.
Block_Memory_Generator:
-Configureer dit als een dual-channel met beide kanalen met een breedte van 16 en een diepte van 65536. Altijd beide poorten inschakelen.
-Kanaal 1 van GPIO 0 verbinden door het adres van de blok geheugen Generator
-Aaneenschakelen kanaal 2 van AXI GPIO 0 en kanaal 1 en 2 van AXI GPIO 1 te combind de R, G en B pixelwaarden samen in een 16-bits breed bus. Sluit dit aan op de ingang van de dina op de blok geheugen generator.
-Stel de wea input om altijd hoog door het te koppelen aan de constante
VGA_driver:
-De output van de doutb op de block_memory-generator gesplitst door rode, groene en blauwe componenten en stuur ze als input voor de vga_driver.
-De vga_driver uitgangen rijen en kolommen. Aaneenschakelen van die twee en stuur ze als een bijdrage aan de ingang van de addrb op de blok geheugen generator.
Zorg ervoor dat de juiste beperkingen importbestand om te wijzen de VGA van de Zyboboard aan de GPIOs. Het Master_zybo_def-bestand opgenomen met deze tutorial als de beperkingen-bestand gebruiken.
Bekijk de design1 pdf bestand om te bekijken hoe de IP-blokken waren allemaal met elkaar verbonden.