Stap 4: Afbeeldingen maken
Beelden zijn gemaakt met openbaar beelden van een iris en een
. Ik geüpload zowel in GIMP en maakte wijzigingen zodat ze binnen een pixelgebied van 240 x 320 passen (de hoogte-breedteverhoudingen bleef 1:1). Bij het ontwerpen en aanpassen van de beelden (en eventuele toekomstige afbeeldingen die ik kan gebruiken, raadpleegt u de sectie van de verbeteringen van deze ' ible) ik behandelen in wezen het weergavegebied als 320 x 320 pixels (of echt 320 pixels in diameter). De bovenste en onderste gedeelten van het weergavegebied (dat wil zeggen de bovenstaande 40 pixels en 40 pixels hieronder dat idealiter zou er als het scherm een vierkante 320 x 320 pixels was) worden geblokkeerd door de deksels van het oog, maar ik nog steeds de ruimte animatie alsof ze er op het oog lijkt alsof het is volledig rond.
De iris was bijgesneden tot 160 pixels in diameter en de niveaus werden versterkt om te accentueren het rode kanaal. Het rode kanaal en gele kanaal werden verder geaccentueerd in het bestand van de "bleye.bmp" waarbij ik de iris in een frame van het gif van de brand met enkele gele hoogtepunten maken een "boze oog" ingevoegd.
Ik vervolgens "animatie" het vuur door het splitsen van de brand gif in frames met behulp van de GAP -uitbreiding van GIMP en de beelden opdelen in vier gelijke secties framing van de iris. Dit geeft hen ongeveer dezelfde ladingstijd. Hun positionering wordt vervolgens verwerkt door de code zodat ze "" terug in de afbeelding op de juiste manier passen. Dan geeft de illusie dat de brand is een stap in een ring, zij het trager dan ik zou hebben gewild. Het bleek echter als een eenvoudige en elegante werk rond te animeren het hele weergavegebied, die zou hebben leek te veel als een diavoorstelling.
Dingen in gedachten te houden zijn:
- Afbeeldingen moeten worden opgeslagen in 24-bits kleur
- Geen alfakanaal is toegestaan (geen transparantie in de afbeelding)
- Wanneer u exporteert als een BMP in GIMP, kies de optie "Kleur ruimte informatie niet opslaan"
- Gebruik afbeeldingen die alleen 240 x 320 pixels of minder, ze zijn niet automatisch geschaald door de display
- Sla de afbeeldingen op portretwijze, niet liggend (u wellicht om hen te roteren als u tekst hebt)
- Als slechts een gedeelte van de afbeelding wijzigt, kunt u overwegen alleen wijzigen dat deel als een kleinere BMP (beelden zijn overlay op de top van de vorige afbeelding op de coördinaten die u opgeeft)
- Gebruik alleen BMP's, een ander afbeeldingstype worden niet ondersteund of ondersteund alleen met extra wijziging van de code of het wijzigen van de microcontroller
- Kan je niet vertellen de microcontroller/display om een afbeelding van het scherm plaatsen (d.w.z. buiten de 0, 0:240, 320 vliegtuig)
- Elk afbeeldingsbestand dat u maakt kan niet meer dan 8 tekens hebben in het voorvoegsel (d.w.z. "picture.bmp" is toegestaan maar niet "picturefile.bmp")
Zodra u downloadt de beelden (ze worden ook geleverd als een zip-bestand in de github koppeling in de sectie van de Code), kunt u deze plaatsen op de rootdirectory van uw SD-kaart (dat wil zeggen de hoofdmap u opent wanneer het klikken op de SD-kaart in uw computer). Alle bestanden die u maakt om te worden weergegeven kunnen ook worden opgeslagen hier, hoewel je moet toevoegen aan de code of hernoemen Combineer en mijne vervangen. Zodra u de bestanden op de SD-kaart plaatsen, kunt u het uitwerpen van uw computer en zet het in de SD-kaartsleuf voor de weergave.