Stap 9: Voer Flowcode 6
Om de simulatie en de code om te rijden van het display te maken ik gebruikte de Flowcode v6 software en dit had alles wat die ik nodig had om mij om een meesterwerk te maken. Ik begon door het creëren van een bol op het paneel, waardoor het onzichtbaar en vervolgens met behulp van de simulatie API om een kloon van het gebied vaak genoeg aan de X-, Y- en Z dimension eigenschappen. Ik ging toen over het maken van routines waardoor ik ophalen en instellen van de kleur van elke individuele bol. Dit liet vervolgens mij te genereren van de lijn en de balk tekenen routines, alsook de iets complexere verschuiving en draaiing macro's. Met behulp van een vorige grafische LCD onderdeel kon ik rip uit de tekstmacro die tekening en door het tot slot het toevoegen van een dubbele buffer systeem de kant van de simulatie van de component was over functie voltooid.
Om toe te voegen de ingesloten functionaliteit die ik heb gemaakt een array van 16-bits variablesto elk van de LED kleurwaarden in de kubus opslaan. Ik heb vervolgens een routine die herhaaldelijk om dingen zoals klokken uit de gegevens om de buffers en schakelen tussen de acht gemeenschappelijke kanalen kan worden genoemd. Alles wat overbleef om te doen was eindelijk voeg code toe in het ophalen en instellen van kleur macro's te staan van de array worden gelezen en geschreven wanneer niet wordt uitgevoerd via de simulatie. Het laatste onderdeel is nu beschikbaar [3] die eenvoudig kan worden gesleept naar het deelvenster Flowcode. Het programma Flowcode is afgebeeld in figuur 10.
Klik hier voor toegang tot de RGB LED Flowcode component, de broncode van Flowcode component en een discussie over de code.