Stap 20: Voltooiing en reflectie
Dit project eindigde zeer ver van waar het begon.
Er zijn vele kleine verfijningen en wijzigingen die ik maken wil, maar dit wellicht de basis voor een groter beeld of een schaalvergroting in zowel de omvang en de complexiteit van deze essentiële vormen om beter illustreren dat enkele van de thema's die het bevat. Ik vind dat het contrast tussen de drie stukken zelfs sterker, met de progressie tussen hen maakte nog meer duidelijk of schril kan zijn.
Hieronder heb ik gekopieerd sommige meer te schrijven over deze serie (f), op de zeer kans dat u wilt lezen meer blabber, gelet reeds dit ver...
Bedankt voor het lezen!
De nuttige gebaren serie verkent de menselijke instincten achter onze gebruik van de materiële wereld als verlengstuk van het lichaam, en hoe de dingen die we op hun beurt maken vorm ons na verloop van tijd. De serie bestaat uit drie primitieve soorten gereedschap maken-hulpmiddelen voor de fabricage, hulpprogramma's voor het vervoer en hulpmiddelen voor het bouwen van de Gemeenschap – vertegenwoordigd door een hamer, wiel en kom.
Onze enorme capaciteit van de instrument-making positioneert uniek ons om de natuurlijke wereld met steeds meer complexe technologie vorm te geven. Wat is het eindspel van deze innovatie? Nuttige gebaren wil doen vragen rijzen over de wereld we voor onszelf creëren als we gaan steeds verder van onze dierlijke wortels. De serie werken handgesneden walnoot en CNC-machinaal acryl als conceptuele ' boekensteunen ' voor de gegoten bronzen objecten in het midden.
De stukken hout zijn hand-gevormd en een zeer intieme, gestuele relatie met natuurlijke materialen, en de vormgeving van de primitieve voor hen vertegenwoordigen. De bronzen stukken vormen de kern van de beelden – een hamer, een wiel en een kom-ze zijn krachtig, oude gereedschappen die kwam als we verhuisd dan onze fundamentele dierlijke interactie met de materiële wereld. Deze bronzen gereedschappen zijn met onze grote hersenen en tegenstelbaar duimen, analoog aan een spinneweb-een natuurlijke uitloper van ons lichaam in de materiële wereld. Voor het maken van deze een duurzaam object moet ons intellect, Behendigheid, verfijning en craft- maar het blijft een deel van de natuurlijke, materiële wereld als een opnieuw een, opnieuw alloyable stuk. De acryl stukken vertegenwoordigen Platonische vormen van de materiële wereld, geheel verwijderd als onze technologie en precisie machines kan wij hoogtechnologische machines en sociale gereedschap maken. Op het einde verwijdert deze ons uit een directe betrokkenheid met de natuurlijke wereld, als we ons in lagen van idee, artefact en kunstgreep omringen.
De serie speelt met andere kunstenaars gebruik van grondstoffen als een expressieve medium. Het leent van Isamu Noguchi de ruwe kracht van materialiteit en materiële relaties die zijn gezien in zijn gesneden stenen sculpturen. De stukken ook kijken naar Constantin Brancusi's serie van abstract brons en hout sculpturen en hun samenspel van gestapelde geometrische vormen en materialiteit. Andy Goldsworthy de natuurlijke werk is een belangrijke bron van inspiratie als goed-pictogram van de vergankelijkheid van onze schepping, en de overmoed om iets moois te maken. Het is ook geïnspireerd op literatuur uit evolutionaire biologie, Archeologie en psychomotorische leren van auteurs zoals Tim Ingold, Stewart Brand, Frank Wilson, André Leroi-Gourhan, en anderen.