Stap 4: Het blok
Druk op de blok-knop aan de rechterkant van de kant van de eigenschappen en nu zie je een leeg canvas, dit deel van het blok is beetje lastig, maar gemakkelijk wanneer u vangen. het werkt als een legpuzzel puzzel zodat u sommige blokken selecteren en zetten in anderen.
Selecteer in het menu van de blokken de paarse vierkant met procedures en sleep de eerste aan het canvas Viewer en hernoem het als pressonoff, (alleen voor referentie) om dat u enige druk op in de naam van de "procedure" in het blok dat u hebt gesleept.
Klik in het blok is het besturingselement een, kijk voor een "als" blok, de eerste zal passen binnenkant van de pressonoff , dan druk op het kleine blauwe vierkant en sleep een anders blok aan de rechterkant als blok. deze blauwe vierkant is oproep als mutator en dienen om de vorm van blokken te wijzigen.
Sleep nu in de logica blok a = tot de eerste spatie van de if
Kijk in de blokken, voor knop sprite en zoek Knop foto blok instellen in het blok =
Selecteer het tekstblok, de eerste is een lege "" en zet in de andere lege ruimte van het = -blok, druk op het blok en schrijven off.gif
met dat betekent, als de pressonoff -actie wordt genoemd, wordt gecontroleerd als de afbeelding in de sprite off.gif is
Nu wanneer je het idee van waar zijn de blokken en hoe om hem te vangen, ik verzoek u om de foto's zien en ik zal het uitleggen van het idee
Voer de procedure pressonoff uit met dit, knop afbeelding ingesteld op on.gif, stel arm sneller tot 5 en het anders met set de foto om te off.gif en snelheid tot -5
dat betekent dat, wanneer de pressonoff wordt aangeroepen, zal de snelheid van de arm wijzigen en stel de knop in de andere positie.